Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > MAKALE KRİTİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MAKALE KRİTİĞİ Birinci düzey SBE 529 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Katılım için en az yüksek lisans düzeyinde eğitim alınıyor olunması şarttır.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA MÜMTAZ MAZICIOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli DERS SAATLERİ İÇERİSİNDE YÜZ YÜZE TARTIŞMALI MAKALE KRİTİĞİ YAPMA
Dersin amacı • Bilimsel hipotezin eleştirel değerlendirilmesi • Çalışma metotlarının uygunluğunun değerlendirilmesi • Çalışmadan elde edilen bulguların nasıl bilimsel bir çıkarım için kullanılacağının belirlenmesi
Dersin tanımı Eleştirel okuma dersi Critical bilimsel dökümanlar ve yayınların anlanması, açıklanması ve elştirel değerlendirilmesi üzerine yapılandırılmıştır. Tarihi olanlardan yeni ortaya çıkan fikirler ya da teknolojileri içerenlere kadar tüm bilimsel materyal bu dersin kapsamındadır. Kanıta dayalı ve bilimsel çalışma tipine göre yapılandırılmış belgeler incelenme kapsamındadır. Çalışmanın amacı, temel hipotezi ve bu hipotezi test etmek için kullanacağı metotlar verilen dersler yapılacak uygulamaların bel kemiğini oluşturacaktır. Bu dersin biyoistatistiğe ilgi duyan tıbbi ya da tıpla ilgli olabilecek disiplinlerden gelen herkese yönelik olması amaçlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Tıp tarihi ve temel bilimlerden klinik bilimlere geçiş
2- Bilimsel gerçeğin tarifi ve ölçme üzerine tartışma
3- Güvenilir bilimsel hipotez oluşturma
4- Tıbbi literatürün tarihsel gelişimi ve uygun literature bulma
5- Kanıtın tarifi ve b,limsel gücüne göre sınıflandırılması
6- Orjinal araştırma makalesi
7- Vaka raporu
8- Kohort çalışması
9- Randomize kontrollü çalışma
10- Meta analiz ve sistematik değerlendirme
11- Öğrencilerin yaptığı kendi eleştirel değerlendirmeleri hakkında gurup tartışması
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin tüm teorik ve Pratik uygulamalara katılması beklenmektedir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 6 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tüm tıp disiplinleri için temel kitaplar ile ulusal ve uluslararası belirli indekslerde taranan dergiler kullanılacaktır.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar