Ön koşul dersleri
|
Ön koşul şartı bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NURAY ATEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NURAY ATEŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller.
Makale İncelemesi: Ders kapsamında uluslararası dergilerde yayınlanan ilgili makalelerin taranması ve haftalık ilgili konulara özgü seçilen makalelerin sınıf içinde tartışılması.
Araştırma Ödevi: Öğrenciler tarafından ders kapsamında belirlenen konularda araştırma ve uygulama içeren ödevler hazırlanması, ödevlerin dönem sonunda daha önceden belirlenmiş olan tarihlerde sunulması ve hazırlanan raporların basılı olarak teslim edilmesi.
|
Dersin amacı
|
Membran filtrasyon teorisinin tanıtılması, katı, sıvı ve gaz ayırımında membran prosesinin mekanizmasının anlaşılması ve Çevre Mühendisliği alanlarında membran filtrasyon prosesinin uygulama çalışmalarının incelenmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Membran filtrasyon teorisi, membranlar ve modüller, mikrofiltrasyon, ultrafiltrasyon, nanofiltrasyon, ters ozmoz, gaz ayırma, pervaporasyon.
|
1- |
Membran Bilime ve Teknolojisine Giriş
|
2- |
Membran Taşınım Teorisi
|
3- |
Membranlar ve Modüller
|
4- |
Konsantrasyon Polarizasyon
|
5- |
Membran Tıkanması
|
6- |
Mikrofiltrasyon
|
7- |
Ultrafiltrasyon
|
8- |
Nanofiltrasyon
|
9- |
Ters Ozmoz
|
10- |
Gaz Ayırma
|
11- |
Pervaporasyon
|
12- |
Araştırma Ödevi Sunumları
|
13- |
Araştırma Ödevi Sunumları
|
14- |
Araştırma Ödevi Sunumları
|
15- |
Araştırma Ödevi Sunumları
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
2- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
3- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
96
|
96
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
4
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Koyuncu, İ, 2018. Membran Teknolojisi ve Uygulamaları, Türkiye Çevre Koruma Vakfı.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Mulder, M., 1996. Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic Publisher.
|
|