Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Bitki Koruma > ENTOMOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENTOMOLOJİ Birinci düzey BTM211 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT MUŞTU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT MUŞTU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Teorik (yüz yüze)
Dersin amacı Öğrencilere böcekler ile diğer zararlıları ve mücadelelerini öğretmek
Dersin tanımı Böceklerin sistematikteki yeri ve yakın hayvan grupları ile farklılıkları, Böceklerin dış yapısı, Böceklerin iç organlarının yapısı ve işleyişi, Böceklerde üreme ve gelişme, Böcekler ile savaşım ve önemli böcek takımlarının sınıflandırılması hakkında bilgiler

Dersin içeriği
1- Arthropoda şubesindeki sınıfların genel özellikleri ile birbirlerinden ayrımı, Hexapoda’ ya genel giriş ve tarımdaki ekonomik önemi
2- Böcek morfolojisi ve dış isketet
3- Böceklerin morfolojisi (Baş, Thorax, Abdomen ve uzantıları)
4- Böcek Anatomisi ve Fizyolojisi: Kas, Sindirim ve boşaltım sistemleri
5- Dolaşım, solunum ve üreme sistemleri
6- Sinir sistemi ve duygu organları
7- Böceklerin üreme şekilleri
8- ARA SINAV
9- Böceklerde gelişme
10- Böceklerin Ekolojileri
11- Böceklerle Mücadele: Mekanik, Fiziksel ve Kültürel savaş yöntemleri
12- Böceklerle mücadelede Biyoteknik ve Biyolojik savaş yöntemleri
13- Kimyasal Mücadele ve Entegre Savaş yöntemleri
14- Böceklerin takımlarının sınıflandırılması ve Genel Özellikleri
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Böceklerin akraba sınıflardan ayıran özellikleri morfolojik olarak bilir
2- Böceklerin morfolojisini ve fizyolojisini bilir
3- Böceklerin canlılar içersindeki yerini bilir
4- Böceklerin ekolojik sistemdeki ve insan hayatındaki önemini kavrar
5- Böceklerin üreme ve gelişmesini bilir
6- Böceklerle mücadeleye karar verme ölçütleri hakkında uygulamaya yönelik temel kavramları bilir
7- Biyolojik çeşitlilik ve doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek bilinç düzeyine ulaşır
8- Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgisi olur
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2- Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3- Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4- Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5- Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6- Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7- Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8- Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9- Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10- Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11- Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12- Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13- Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14- Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15- Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16- Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17- Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18- Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 8 1 8
Arazi çalışması 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kansu, İ. A. (2005)’nun Genel Entomoloji
Yardımcı Kaynaklar Değişik kaynak ve kitaplar temel alınarak hazırlanmış ve resimlerle desteklenmiş ders notu ve power point sunusu

Ders ile ilgili dosyalar