Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
STAJ-2 |
Birinci düzey |
TEM 318 |
Zorunlu |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. İLHAN ÖZEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. M. İBRAHİM BAHTİYARİ, DOÇ. DR. OĞUZ DEMİRYÜREK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Meslek stajının amacı öğrencilere tekstil hammaddelerini, çeşitli tekstil ürünlerinin üretim yöntemlerini, üretim akışlarını ve makine parklarını, işletmelerin yönetim, bakım ve kalite kontrol sistemlerini tanıtmak, ürün ve üretim planlaması, üretim iş organizasyonu ve işçi yönetimi konularında görgü, bilgi ve deneyim kazandırmaktır. Meslek stajında iplik, dokuma-örme, boya-terbiye ve konfeksiyon bölümlerinden birinde 24 iş günü süreyle 1. staj gerçekleştirilmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Tekstil hammaddeleri, çeşitli tekstil ürünlerinin üretim yöntemleri, üretim akışları ve makine parkları, işletmelerin yönetim, bakım ve kalite kontrol sistemlerinin tanınması
|
1- |
İşletmenin adı, adresi, kuruluş tarihi, personel sayısı hakkında bilgi edinilmesi
|
2- |
İşletmede üretilmekte olan ürün tiplerinin tüm üretim aşamalarının izlenmesi, ayrıntılı bilgi edinilmesi
|
3- |
İşletmenin kalite düzeyi ve kalite kontrol sisteminin ayrıntılı olarak incelenmesi, kalite kontrol dokümantasyonu hakkında bilgi edinilmesi,
|
4- |
İşletmedeki proses ve kalite kontrol amaçlı faaliyetlere fiilen katılma, kontrol föylerinin (veya formlarının) doldurulması, staj raporuna eklenmek üzere örnek föy (veya formlar) edinilmesi,
|
5- |
İşletmede üretilen ürünlerin piyasadaki isimlerinin, teknik özelliklerinin ve kullanım alanlarının öğrenilmesi
|
6- |
İşletmedeki staj yöneticisinin uygun göreceği uygulama çalışmalarını yapmak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İplik, dokuma-örme, boya-terbiye ve konfeksiyon bölümlerinden en az birini inceleyebilme
|
2- |
Tekstil Mühendisliğinde elde edilen bilgileri uygulamalı ortamda geliştirebilme
|
3- |
Üretilen ürünlerin hammaddelerini, yardımcı maddelerini belirtebilme
|
4- |
Üretimde kullanılan makinaların özelliklerini ve teknolojik düzeylerini belirtebilme
|
5- |
Meslek stajı boyunca edinilen bilgi ve beceriyi objektif bir yaklaşımla raporlayabilme
|
6- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
7- |
Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz, formüle etme ve çözme becerisi.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
|
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
|
|
3- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
|
|
4- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
|
|
5- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
|
|
6- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
|
|
7- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
|
|
8- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
|
|
9- |
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
|
|
10- |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
|
|
12- |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
|
|
13- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
|
|
14- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
|
|
15- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
24
|
8
|
192
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
24
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
216
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
YOK
|
Yardımcı Kaynaklar
|
YOK
|
|