Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Yönetimi > INTERNET STRATEJİLERİ VE E-TİCARET
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
INTERNET STRATEJİLERİ VE E-TİCARET Birinci düzey UHİT 436 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA CINGI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa CINGI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Bu dersi başarıyla tamamladığınızda e-ticaretle ilgili bir fikriniz olsun istiyorum. Bir e-ticaret işi nedir, ne değildir, e-ticarete atılmak için ne kadar girişimci olmak gerekir, e-ticaret yapmayı düşünüyorsak ne kadar maliyetlidir, ne kadar kârlıdır, ne kadar zamanda kâr etmeye başlar, pazarlaması nasıl yapılır gibi pek çok soruya az çok cevap verebilecek donanımda olmanız benim yegâne amacım. Bakarsınız belki bu dersten sonra bir e-ticaret uygulaması yapıp sektöre girersiniz, ne de gurur verici olur bir hoca için :)
Dersin tanımı Bu ders kapsamında e-ticarete konu olabilecek teknik alt yapıdan pazarlama ve finansmana kadar pek çok şeye yer vermeye çalışacağız.

Dersin içeriği
1- Ticaretin değişen kuralları ve E-Ticaret (Ticarette elektronikleşmeyle nelerin değişirken nelerin sabit kaldığı bu konu kapsamında ele alınmaktadır.)
2- E-Ticaretin Temel Unsurları (E-işletme, E-uygulama ve E-devlet konuları E-ticaret kapsamında işlenmektedir.)
3- E-Ticarette İş Modelleri (B2B, B2C, C2B, C2C, G2B, G2C, P2P ve yeni C2B modelleri)
4- E-Ticarette İş Modelleri (Sanal pazar yerleri, sanal aracılar, dikey siteler, affiliate programlar, özel alışveriş siteleri, fırsat siteleri gibi e-ticaret sitesi modelleri)
5- E-Ticaret Sitesinde Altyapı (ödeme, lojistik ve güvenlik gibi e-ticaret sitesinde olması gereken alt yapılar)
6- E-Ticaret Sitesinde Altyapı (Yazılım ve donanım alt yapısı)
7- Meta Reklamcılığına Giriş - Hesap Kurulumları ve Entegrasyon
8- Reklam Hazırlığı Süreci - Kampanya Türleri - Reklam Optimizasyonu
9- Google Ads Reklamcılığına Giriş - Hesap Kurulumları ve Entegrasyon
10- Reklam Hazırlığı Süreci - Kampanya Türleri - Reklam Optimizasyonu
11- Internet Üzerinde Stratejik Reklamcılık (Dijital reklamcılıkta sıklıkla kullanılan metrikler ve maliyet modelleri)
12- Veri Analizi ve Dijital Pazarlamada Kullanılan Temel Metrikler
13- Shopify ile E-Ticaret Sitesi Yapımı
14- Shopify Ürün Yönetimi ve Mağaza Ayarları
15- Etsy ve Trendyol ile E-Ticaret Sitesi Yapımı
16- Etsy ve Trendyol Ürün Yönetimi ve Mağaza Ayarları
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geleneksel ve dijital ortamlara yönelik iş modellerini öğrenirler.
2- Pazarlama iletişimi unsurlarına hakim olurlar.
3- Internet üzerinden pazarlama iletişimi stratejilerini öğrenirler.
4- E-ticaret site/uygulama/işletmesine yönelik iş planının nasıl hazırlanacağını kavrarlar.
5- Bir faaliyet olarak e-ticaret ile kapsamlı bilgi edinir.
6- E-ticaret pletformlarını öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
2- Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
3- Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
4- Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
5- Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
6- Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
7- Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
8- Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
9- Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
10- Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
11- Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
12- Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
13- Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
14- Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
15- Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
16- Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
17- Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
18- Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
19- Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
20- Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı https://mustafacingi.com/notlar/hit436/ adresi üzerinde yer alan ders notları
Yardımcı Kaynaklar 1. E-Ticaret – Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu; Şule ÖZMEN; İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları 2. E-Ticaret – Satışta Tsunami Etkisi; Anıl ALTAŞ; MediaCat – DigitalAge Yayınları 3. https://mustafacingi.com/okuma-listesi-2/ üzerinde yer alan videolar ve projelerden örnekler

Ders ile ilgili dosyalar