Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik açıklama, soru-cevap, danışma, sunum, laboratuvar uygulamaları
|
Dersin amacı
|
Genetik çalışmalar planlanırken göz önüne alınması gereken konuları ve proje planlaması konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel araştırmalarda mevcut bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde tarama, analiz etme ve değerlendirme becerilerini kazandırmak hedeflenmektedir.
|
1- |
Literatür tarama ve gerekli bilginin derlenmesi
|
2- |
Araştırmanın planlanması
|
3- |
Çalışma protokollerinin belirlenmesi
|
4- |
Projenin takvimlendirilmesi
|
5- |
Bütçenin belirlenmesi
|
6- |
Ara Sınav
|
7- |
Hipotez oluşturma
|
8- |
Proje ekibi oluşturma
|
9- |
Proje önerisi yazımı
|
10- |
Proje savunma
|
11- |
Proje devam ederken yapılması gerekenler,
|
12- |
Proje ara raporlar yazımı
|
13- |
Proje sonuç raporu hazırlama
|
14- |
Etik kurallar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Literatür Taraması Yapabilme
|
2- |
Kaynakları Değerlendirme ve Seçme Becerisi Kazanma
|
3- |
Bilimsel Yazım Kurallarını Anlayabilme
|
4- |
Atıf Yapma ve Kaynak Yönetimi
|
5- |
Eleştirel Düşünme ve Analiz Becerilerini Geliştirme
|
6- |
Literatür Taraması Raporu Hazırlama
|
7- |
Güncel Araştırma Eğilimlerini Takip Etme
|
8- |
Araştırma Projesi Geliştirme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-J. Darnell, H.Lodish, D.Baltimore (1990): Molecular Cell Biology (2nd Edition), Scientific American Books, New York
2-Gelissen G. Production of Recombinant Proteins. Wiley Interscience. 2005
3-Van Buskirk R., Liyanage U. K. An Electronic Companion to Molecular Cell Biology, Cogito Learning Media Inc. 1997
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|