Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > MÜHENDİSLİKTE MATEMATİK METOTLAR-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİKTE MATEMATİK METOTLAR-II Üçüncü düzey ESM 601 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SERDAR GENÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN YAPICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, doktora yapan öğrencilere mühendislik problemlerini çözmek amaçlı matematiksel modellerin oluşturulması, bu modellerin sayısal çözüm yöntemleri ile çözülmesi ve çözümlerin matematiksel model kapsamında yorumlanabilme bilgi ve becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Mühendislik problemlerinin tanımlanması ve teorik analizinin yapılması anlatılarak çözümlenmeleri için ileri matematik metotları kullanarak çözüm modeli oluşturmak ve teorik çözüm neticesinde çözüm modelinin değerlendirmesi yapılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Kısmi diferansiyel denklem çözümleri: Dalga Denklemi.
2- Kısmi diferansiyel denklem çözümleri: Heat Denklemi.
3- Kısmi diferansiyel denklem çözümleri: Laplace Denklemi.
4- Kısmi diferansiyel denklem çözümleri: Poisson Denklemi.
5- Değişkenlerine ayırma ve Fourier analizi.
6- Fourier Transformu ile kısmi diferansiyel denklem çözümü
7- Fourier Transformu ile kısmi diferansiyel denklem çözümü
8- Vize Sınavı.
9- Laplace Transformu ile kısmi diferansiyel denklem çözümü.
10- Laplace Transformu ile kısmi diferansiyel denklem çözümü.
11- Laplace Transformu ile kısmi diferansiyel denklem çözümü.
12- Green Teoremi.
13- Green Fonksiyonları ile adi ve kısmi diferansiyel denklemlerin çözümü.
14- Green Fonksiyonları ile adi ve kısmi diferansiyel denklemlerin çözümü.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik konularında matematik metotları kullanma konusundaki becerisine katkı sağladı.
2- Matematiksel bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı.
3- Matematiksel olarak ifade edilen bir sistemi parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı.
4- Matematiksel problemleri çözmek için ihtiyaç duyulan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı.
5- Ele alınacak olan matematiksel problemi çözmek için deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine katkı sağladı.
6- Bireysel çalışma becerisine katkı sağladı.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 5 35
Ödevler 7 4 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 5 35
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 5 35
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Hüseyin YAPICI- ders notları
Yardımcı Kaynaklar Mühendislikte Diferansiyel Denklemler Ziyaddin RECEBLİ - Mehmet ÖZKAYMAK

Ders ile ilgili dosyalar