Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Enerji Sistemleri Mühendisliği (doktora) > MÜHENDİSLİKTE MATEMATİK METOTLAR-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİKTE MATEMATİK METOTLAR-II Üçüncü düzey ESM 601 Zorunlu 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SERDAR GENÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN YAPICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, doktora yapan öğrencilere mühendislik problemlerini çözmek amaçlı matematiksel modellerin oluşturulması, bu modellerin sayısal çözüm yöntemleri ile çözülmesi ve çözümlerin matematiksel model kapsamında yorumlanabilme bilgi ve becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Mühendislik problemlerinin tanımlanması ve teorik analizinin yapılması anlatılarak çözümlenmeleri için ileri matematik metotları kullanarak çözüm modeli oluşturmak ve teorik çözüm neticesinde çözüm modelinin değerlendirmesi yapılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Kısmi diferansiyel denklem çözümleri: Dalga Denklemi.
2- Kısmi diferansiyel denklem çözümleri: Heat Denklemi.
3- Kısmi diferansiyel denklem çözümleri: Laplace Denklemi.
4- Kısmi diferansiyel denklem çözümleri: Poisson Denklemi.
5- Değişkenlerine ayırma ve Fourier analizi.
6- Fourier Transformu ile kısmi diferansiyel denklem çözümü
7- Fourier Transformu ile kısmi diferansiyel denklem çözümü
8- Vize Sınavı.
9- Laplace Transformu ile kısmi diferansiyel denklem çözümü.
10- Laplace Transformu ile kısmi diferansiyel denklem çözümü.
11- Laplace Transformu ile kısmi diferansiyel denklem çözümü.
12- Green Teoremi.
13- Green Fonksiyonları ile adi ve kısmi diferansiyel denklemlerin çözümü.
14- Green Fonksiyonları ile adi ve kısmi diferansiyel denklemlerin çözümü.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik konularında matematik metotları kullanma konusundaki becerisine katkı sağladı.
2- Matematiksel bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı.
3- Matematiksel olarak ifade edilen bir sistemi parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı.
4- Matematiksel problemleri çözmek için ihtiyaç duyulan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı.
5- Ele alınacak olan matematiksel problemi çözmek için deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine katkı sağladı.
6- Bireysel çalışma becerisine katkı sağladı.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 5 35
Ödevler 7 4 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 5 35
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 5 35
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Hüseyin YAPICI- ders notları
Yardımcı Kaynaklar Mühendislikte Diferansiyel Denklemler Ziyaddin RECEBLİ - Mehmet ÖZKAYMAK

Ders ile ilgili dosyalar