Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (yüksek Lisans) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci düzey TiB 811 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HACI YUNUS APAYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa KARAGÖZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Hüseyin ORAL
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Doktora öğrencilerinin çalışma konularıyla ilgili inceleme ve araştırmalarının takibini yapmak, Tezin yazım aşamasındaki problemleri ve ulaşılan sonuçları değerlendirmek.
Dersin tanımı Tez konularıyla ilgili araştırma ve çalışmaların takib edildiği, tezin yazımı aşamasındaki problem ve ulaşılan sonuçların değerlendirildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
2- Araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
3- Araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
4- Araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
5- Araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
6- Araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
7- Araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
8- Araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
9- Araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
10- Araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
11- Araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
12- Araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
13- Tez çalışması sunumu
14- Tez çalışması sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Problemleri farkeder.
2- Sonuçları değerlendirir.
3- Tezle ilgili çalışmaları yapar.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 28 392
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 7 1 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 14 196
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 1 50
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar