Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Üçüncü düzey MB 020 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Özel gereksinimli bireyler ve özellikleri, özel eğitimde değerlendirme ve BEP hazırlama süreci ve öğretimsel ve sınıf yönetiminde uyarlamalar konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin tanımı Öğretimin ve sınıf yönetiminin özel gereksinimli bireylerin özelliklerine uyarlanması.

Dersin içeriği
1- Eğitim Öğretim ve özel eğitim ile ilgili temel kavramlar
2- Özel gereksinimli bireyler ve özellikleri
3- Özel eğitimde değerlendirme süreci ve yöntemleri
4- Başarılı kaynaştırmanın ilkeleri
5- Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci
6- Öğretim yöntemlerinde uyarlamalar ve doğrudan öğretim yöntemi
7- İşbirliğine dayalı öğretim yöntemi
8- Ara sınav
9- Keşif yoluyla öğretim, bireyselleştirilmiş öğretim, ev ödevlerinde uyarlamalar
10- Sınıf yönetimi; sınıfın fiziksel koşullarında uyarlamalar
11- sınıf kurallarında ve sınıf ikliminde uyarlamalr
12- Sınıfın genel işleyişinde ve zaman kullanımında uyarlamalar
13- sınıfta davranış kontrolü Sınıfta davranış kontrolü
14- Aile katılımı
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Başarılı kaynaştırma eğitiminin ilkelerini açıklar
2- Özel gereksinimli bireylerin özelliklerini açıklar
3- Özel eğitimde değerlendirme ve BEP hazırlama sürecini açıklar
4- Öğretim yöntemlerinin uyarlanmasını açıklar
5- Öğretim materyallerinin uyarlanmasını açıklar
6- Değerlendirme yöntemlerinin uyarlanmasını açıklar
7- Sınıf yönetiminde uyarlamaları açıklar
8- Sınıfta davranış kontrolünü açıklar
9- Aile katılımını açıklar
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar