Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ Birinci düzey HİT 463 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. İSMAİLCAN DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE-KONFERANS
Dersin amacı Batı''''da siyasal düşünceleri kavramak ve üzerine tartışmak.
Dersin tanımı Siyasal Düşüncelerin tarihsel arka planı ve farklı bakış açıları ile incelenmesiç

Dersin içeriği
1- Siyasal Düşüncelere giriş
2- Antik Yunan''''''''da siyasal düşünceye giriş ve doğa filozofları ve
3- Antik Yunan''''''''da Sofistler
4- Sokrates ve Siyasal Düşüncesi
5- Platon ve Siyasal Düşüncesi
6- Aristoteles ve Siyasal Düşüncesi
7- Helenistik Dönemde Siyasal Düşünce
8- Roma Döneminde Siyasal Düşünce
9- Orta Çağ''''da Siyasal Düşünce
10- Orta Çağ''''da Siyasal Düşünce
11- Orta Çağ''''da Siyasal Düşünce
12- Orta Çağ''''da Siyasal Düşünce
13- Modern Siyasal Düşünceler
14- Modern Siyasal Düşünceler
15- Modern Siyasal Düşünceler
16- Modern Siyasal Düşünceler
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Antik Yunan’da öne çıkan siyasal düşünceleri öğrenir.
2- Helenistik dönemde öne çıkan siyasal düşünceleri öğrenir.
3- Roma İmparatorluğu döneminde öne çıkan siyasal düşünceleri öğrenir.
4- Orta Çağ''''daki siyasal düşünceleri yorumlayabilecektir.
5- Aydınlanma Dönemi siyasal düşünceleri yorumlayabilecektir.
6- Fransız Devrimi ve sonrasında ortaya çıkan siyasal düşünceleri yorumlayabilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar