Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ENGLISH I |
Birinci düzey |
C-SRV117 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ERUZEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin İngilizce seviyesini daha ileri düzeye taşımak ve dili yardımsız olarak kullanabilecek seviyeye getirmek.
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Okuma: The Little Prince Chapters 1-2 Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 2 and exercises. Simple present, Present PRogressive, Simple Past, Past PRogressive, regular and irregular Verbs
|
2- |
Okuma: The Little Prince Chapters 3-4 Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 2 and exercises. Simple present, Present PRogressive, Simple Past, Past PRogressive, regular and irregular Verbs
|
3- |
Okuma: The Little Prince Chapters 5-7 Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 3 and exercises. Perfect and Perfect Progressive Tenses
|
4- |
Okuma: The Little Prince Chapters 8-9 Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 3 and exercises. Perfect and Perfect Progressive Tenses
|
5- |
Okuma: The Little Prince Chapters 10-12 Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 4 and exercises. Future Time, Simple Future, Future Progressive and Future Perfect Progressive
|
6- |
Okuma: The Little Prince Chapter 13-15 Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 4 and exercises. Future Time, Simple Future, Future Progressive and Future Perfect Progressive
|
7- |
Okuma: The Little Prince Chapters 16-18 Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 5 and exercises. Review Of tenses
|
8- |
Arasınav Haftası
|
9- |
Okuma: The Little Prince Chapters 19-21 Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 6 and exercises. Subject Verb Agreement and irregularities
|
10- |
Okuma: The Little Prince Chapters 21-25 Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 6 and exercises. Subject Verb Agreement and irregularities
|
11- |
Okuma: The Little Prince Chapters 25-27 Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 7 and exercises. Nouns, REgular and irregular plural nouns. Count and non-count nouns
|
12- |
Okuma: The Oldman and The Sea Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 7 and exercises. Nouns, Regular and irregular plural nouns. Count and non-count nouns
|
13- |
Okuma: The Oldman and The Sea Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 7 and exercises. Pronouns and common expressions with "other"
|
14- |
Okuma: The Oldman and The Sea Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 8 and exercises. Pronouns and common expressions with "other"
|
15- |
Okuma: The Oldman and The Sea Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 8 and exercises. Pronouns and common expressions with "other"
|
16- |
Okuma: The Oldman and The Sea Gramer: Understanding and using English Grammar Chapter 8 and exercises. Review.
|
17- |
Yılsonu Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gramer Dersinde bilgi tazeleme ve ilerleme amacı ile "Verb Tenses konusu" işlenir. Öğrencilerin bu tenselere daha iyi hakim olmaları hedeflenir.
|
2- |
"Noun, Pronoun" ve "Modal" konuları işlenerek öğrencinin yazılı ve sözlü hakimiyeti artırılır.
|
3- |
Okuma "Reading" ile öğrenciye sadeleştirilmemiş kısa bir temel eser sunulur ve bununla baş etme teknikleri verilir. Bu aşamada öğrenci cümlenin gramer yapısı ötesinde yan anlamları konusunda fikir sahibi olur
|
4- |
Temel Fikirlerin tutarlı bir şekilde kanaat ve sonuç şeklinde ifadesi öğrenilmiş olur.
|
5- |
Başkalarının fikirlerini dinleme ve katılma veya itiraz etme konusunda deneyim kazanılmış olur.
|
6- |
Öğrencilerin ileride okuyacakları eserlere hazırlık olarak belirli okuma tekniklerinin kazınılması sağlanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
|
|
2- |
Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
|
|
4- |
Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
|
|
6- |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
|
|
7- |
Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
|
|
8- |
Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
|
|
9- |
Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
|
|
10- |
Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
|
|
11- |
İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
|
|
12- |
Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
3
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
3
|
1
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
6
|
1
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Understanding and Using English Grammar by B.S.Azar (4th Edition)
"The Little Prince" by s. Exupery,
"The Oldman and the Sea" by Hemingway
|
Yardımcı Kaynaklar
|
English-English Dictionary
|
|