Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > KONUT TALEBİ ARAŞTIRMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KONUT TALEBİ ARAŞTIRMASI İkinci düzey ŞPL 527 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu derste konut ve konut Talebine ilişkin araştırma ve konut piyasalarının özellikleri, konut gereksinmesi, konut arz-talep ilişkisi, konut sunum biçimleri, konut finansmanı, konut politikaları konularında temel bilgilerin verilmesi ve bu bilgilerin planlama çalışmalarında kullanılma alanlarının tartışılması amaçlanmaktadır
Dersin tanımı Bu derste konut ve konut Talebine ilişkin araştırma yöntemleri öğretilir

Dersin içeriği
1- Konut Gereksinimi, Sunumu, Talebi ve Arzı
2- Konutun Ekonomik Boyutu, Finansmanı ve Yeni Dünya Düzeni
3- KONUT TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER- EKONOMETRİK ANALİZ
4- Türkiye’de Konut Sorunu, Türkiye’de konut stoku, ihtiyaç ve talep
5- Türkiye’de konut sunumu ve arzı; üretim, fiyat, maliyet
6- Türkiye’de konutun sosyo-ekonomik anlamı, yatırımlar ve konut piyasası
7- Konut Politikası ve Uygulama Araçları
8- Türkiye’de Konut Politikaları
9- Ara sınav
10- Konut Finansmanı
11- Dünyada Konut Finansmanı: Modeller, Uygulamalar
12- Türkiye''''''''de Konut Finansmanı
13- Öğrenci sunumları
14- Öğrenci sunumları
15- Öğrenci sunumları
16- Öğrenci sunumları
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Konut arzı, konut gereksinmesi, konut açığı ve konut talebi kavramlarını ve aralarındaki ilişkileri açıklayabilmek
2- Kentsel konut piyasasının özelliklerini ifade edebilmek
3- Mevcut bir konut alanını konut sunum biçimleri açısından analiz edebilmek
4- Konut Talebini etkileyen faktörlerini analiz edebilmek
5- Türkiye''de farklı dönemlerde izlenen konut politikalarını karşılaştırabilmek
6- Türkiye''de farklı dönemlerde konut talep ve arzına yönelik yaklaşımları karşılaştırabilmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 30 30
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar -İlhan Tekeli, Konut Sorununu Konut Sunum Biçimleriyle Düşünmek, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2010. -Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara,2006. -Türkiye Ulusal Komitesi, Habitat II Ulusal Rapor ve Eylem Planı, Ankara, 1996. -Ed. Yıldız Sey, 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı yayını, İstanbul, 1998. -Ed. Yıldız Sey, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, Tarihten Günümüze Anadolu da Konut ve Yerleşme, Tarih Vakfı yayınları, İstanbul, 1996.

Ders ile ilgili dosyalar