Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KONUT TALEBİ ARAŞTIRMASI |
İkinci düzey |
ŞPL 527 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste konut ve konut Talebine ilişkin araştırma ve konut piyasalarının özellikleri, konut gereksinmesi, konut arz-talep ilişkisi, konut sunum biçimleri, konut finansmanı, konut politikaları konularında temel bilgilerin verilmesi ve bu bilgilerin planlama çalışmalarında kullanılma alanlarının tartışılması amaçlanmaktadır
|
Dersin tanımı
|
Bu derste konut ve konut Talebine ilişkin araştırma yöntemleri öğretilir
|
1- |
Konut Gereksinimi, Sunumu, Talebi ve Arzı
|
2- |
Konutun Ekonomik Boyutu, Finansmanı ve Yeni Dünya Düzeni
|
3- |
KONUT TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER- EKONOMETRİK ANALİZ
|
4- |
Türkiye’de Konut Sorunu, Türkiye’de konut stoku, ihtiyaç ve talep
|
5- |
Türkiye’de konut sunumu ve arzı; üretim, fiyat, maliyet
|
6- |
Türkiye’de konutun sosyo-ekonomik anlamı, yatırımlar ve konut
piyasası
|
7- |
Konut Politikası ve Uygulama Araçları
|
8- |
Türkiye’de Konut Politikaları
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Konut Finansmanı
|
11- |
Dünyada Konut Finansmanı: Modeller, Uygulamalar
|
12- |
Türkiye''''''''de Konut Finansmanı
|
13- |
Öğrenci sunumları
|
14- |
Öğrenci sunumları
|
15- |
Öğrenci sunumları
|
16- |
Öğrenci sunumları
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Konut arzı, konut gereksinmesi, konut açığı ve konut talebi kavramlarını ve aralarındaki ilişkileri açıklayabilmek
|
2- |
Kentsel konut piyasasının özelliklerini ifade edebilmek
|
3- |
Mevcut bir konut alanını konut sunum biçimleri açısından analiz edebilmek
|
4- |
Konut Talebini etkileyen faktörlerini analiz edebilmek
|
5- |
Türkiye''de farklı dönemlerde izlenen konut politikalarını karşılaştırabilmek
|
6- |
Türkiye''de farklı dönemlerde konut talep ve arzına yönelik yaklaşımları karşılaştırabilmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
10
|
50
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
30
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-İlhan Tekeli, Konut Sorununu Konut Sunum Biçimleriyle Düşünmek, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2010.
-Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara,2006.
-Türkiye Ulusal Komitesi, Habitat II Ulusal Rapor ve Eylem Planı, Ankara, 1996.
-Ed. Yıldız Sey, 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı yayını, İstanbul, 1998.
-Ed. Yıldız Sey, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, Tarihten Günümüze Anadolu da Konut ve Yerleşme, Tarih Vakfı yayınları, İstanbul, 1996.
|
|