Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmakognozi (doktora) > FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR Üçüncü düzey FBÖ 005 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBRU EZBERCİ ÇEVİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EBRU EZBERCİ ÇEVİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilere Fen ve Teknoloji kaynaklı problemlerin neler olduğunun anlatmak ve insan hayatına olumlu veya olumsuz etkilerini göstermektir.
Dersin tanımı Fen ve teknolojik gelişmelerin kronolojik tarihçesi; fen ve teknolojideki yenilikler (tarım, yapay hücre, transgenik canlılar, elektronik, vb.), bu yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri, bu yeniliklerin insan hayatına olumsuz etkileri, insan sağlığı açısından oluşturduğu riskler, sfelaket senaryoları, geleceğe yönelik projeksiyonlar.

Dersin içeriği
1- Dersin genel tanıtımı
2- Fen ve teknolojik gelişmelere genel bir bakış
3- Tarımdaki yenilikler
4- Yapay hücreler
5- Transgenik organizmalar
6- Yapay zeka, insansı robotlar, robot asistanlar
7- Elektronikteki gelişmeler (akıllı ev cihazları, elektrikli otomobiller, vb.)
8- Vize haftası
9- İletişimdeki yenilikler (5G, Drone, vb.)
10- Fen ve teknolojideki gelişmelerin insan hayatına olumlu etkileri
11- Fen ve teknolojideki gelişmelerin insan hayatına olumsuz etkileri
12- Fen ve Teknolojik gelişmelerin insan sağlığına etkileri
13- Felaket senaryoları
14- Geleceğe yönelik projeksiyonlar ve filmlerden kesitler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesini bilir.
2- Fen ve Teknolojideki Yenilikleri farkeder (Tarımsal Yenilikler, Yapay Hücre, Elektronik, Yapay Zeka, İletişimdeki Yenilikler)
3- Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu ve olumsuz etkilerini bilir.
4- Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan sağlığı açısından oluşturduğu riskleri bilir.
5- Felaket senaryolarının neler olabileceğinin farkına varır.
6- Geleceğe Yönelik Projeksiyonlar hakkında bilgi edinir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     42
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar “İlkokulda Temel Fen bilimleri” Editör: Aysun ÖZTUNA KAPLAN “İlkokulda Temel Fen bilimleri” Editör: Nihal Yıldız YILMAZ “İlkokulda Temel Fen bilimleri” Editör: Hakan Şevki AYVACI

Ders ile ilgili dosyalar