Ön koşul dersleri
|
Yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EBRU EZBERCİ ÇEVİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. EBRU EZBERCİ ÇEVİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere Fen ve Teknoloji kaynaklı problemlerin neler olduğunun anlatmak ve insan hayatına olumlu veya olumsuz etkilerini göstermektir.
|
Dersin tanımı
|
Fen ve teknolojik gelişmelerin kronolojik tarihçesi; fen ve teknolojideki yenilikler (tarım, yapay hücre, transgenik canlılar, elektronik, vb.), bu yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri, bu yeniliklerin insan hayatına olumsuz etkileri, insan sağlığı açısından oluşturduğu riskler, sfelaket senaryoları, geleceğe yönelik projeksiyonlar.
|
1- |
Dersin genel tanıtımı
|
2- |
Fen ve teknolojik gelişmelere genel bir bakış
|
3- |
Tarımdaki yenilikler
|
4- |
Yapay hücreler
|
5- |
Transgenik organizmalar
|
6- |
Yapay zeka, insansı robotlar, robot asistanlar
|
7- |
Elektronikteki gelişmeler (akıllı ev cihazları, elektrikli otomobiller, vb.)
|
8- |
Vize haftası
|
9- |
İletişimdeki yenilikler (5G, Drone, vb.)
|
10- |
Fen ve teknolojideki gelişmelerin insan hayatına olumlu etkileri
|
11- |
Fen ve teknolojideki gelişmelerin insan hayatına olumsuz etkileri
|
12- |
Fen ve Teknolojik gelişmelerin insan sağlığına etkileri
|
13- |
Felaket senaryoları
|
14- |
Geleceğe yönelik projeksiyonlar ve filmlerden kesitler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesini bilir.
|
2- |
Fen ve Teknolojideki Yenilikleri farkeder (Tarımsal Yenilikler, Yapay Hücre, Elektronik, Yapay Zeka, İletişimdeki Yenilikler)
|
3- |
Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu ve olumsuz etkilerini bilir.
|
4- |
Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan sağlığı açısından oluşturduğu riskleri bilir.
|
5- |
Felaket senaryolarının neler olabileceğinin farkına varır.
|
6- |
Geleceğe Yönelik Projeksiyonlar hakkında bilgi edinir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
42
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
“İlkokulda Temel Fen bilimleri” Editör: Aysun ÖZTUNA KAPLAN
“İlkokulda Temel Fen bilimleri” Editör: Nihal Yıldız YILMAZ
“İlkokulda Temel Fen bilimleri” Editör: Hakan Şevki AYVACI
|
|