Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYDIN UZUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYDIN UZUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Hasan Talha ÜNSAL
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bahçe bitkilerinde, çiçek organlarının yapı ve fonksiyonları, generatif üremenin temel esasları, eşeysel farklılıklar, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşum mekanizmaları, partenokarpi, apomiksis, kısırlık ve eşeysel uyuşmazlıklar, meyve tutumunu etkileyen faktörler, bahçe kurarken döllenme biyolojisi açısından dikkat edilmesi gereken hususlar
|
Dersin tanımı
|
Bahçe bitkilerinde çiçek yapıları, tozlanma, döllenme, meyve tutumu, meyve tutumundaki olumsuzluklar (kısrlık, uyuşmazlık), partenokarpi, apomiksis mekanizmaları meyve tutumunu etkileyen faktörler ve bahçe tesisinde döllenme biyolojisinin öneminin irdelenmesi
|
1- |
Bitkilerde üreme şekilleri (generatif, vejetatif)
|
2- |
Bitkilerde çiçeğin anatomik yapısı ve organları
|
3- |
Çiçeklerde ve bitkilerdeki farklı cinsiyet özellikleri
|
4- |
Çiçeklerde tozlanma (Kendine tozlanma, yabancı tozlanma, kendileme, melezleme)
|
5- |
Döllenme ve takip eden süreçler
|
6- |
Meyve oluşum mekanizması, gerçek ve yalancı meyve kavramları
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Çift tohum - ikiz embriyo oluşumları, boş tohum, abortif tohum, çoklu meyve oluşumu
|
9- |
Bahçe Bitkilerinde görülen ve meyve tutumunu engelleyen olaylar (kısırlık ve eşeysel uyuşmazlıklar)
|
10- |
Partenokarpi, stenospermokarpi ve apomiksis kavramları
|
11- |
Bahçe bitkilerinde çiçek ve meyve dökümleri
|
12- |
Meyvecilikte bahçe kurarken döllenme biyolojisi açısından dikkat edilmesi gereken noktalar
|
13- |
Bazı bahçe bitkilerinin döllenme biyolojileri bakımından incelenmesi
|
14- |
Bazı bahçe bitkilerinin döllenme biyolojileri bakımından incelenmesi
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bitkilerde üreme şekilleri hakkında bilgi edinir
|
2- |
Çiçeğin yapısı, organları, çiçek ve bitkilerdeki eşeysel farklılıkları öğrenir
|
3- |
Tozlanma, döllenme, meyve ve tohum oluşum mekanizmalarını ayrıntılı olarak öğrenir
|
4- |
Kısırlık, uyuşmazlık konularını öğrenir
|
5- |
Partenokarpi, stenospermokarpi, apomiksis kavramlarını öğrenir
|
6- |
Meyvelerde görülen dökümler ve bahçe kurarken döllenme biyolojisi açısından dikkat edilecek noktaları öğrenir
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
4
|
24
|
Ödevler
|
4
|
6
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
6
|
18
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
6
|
18
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
4
|
5
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|