Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
Üçüncü düzey |
SBÖ 401 |
|
7 |
10.00 |
10.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Tüm Öğretim Elemanları
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Uygulamalı
|
Dersin amacı
|
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem
ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme
ve yansıtma yapma.
|
Dersin tanımı
|
Eğitim Fakültesinde 2 saatlik teorik ders ile MEB bağlı okullarda yürütülen 6 saatlik uygulamalı dersi kapsamaktadır.
|
1- |
Okulların belirlenmesi, bilgilendirme toplantılarının yapılması, uygulama öğretmenleri ile tanışma
|
2- |
Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi,
öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü)
|
3- |
a. Öğretmenin ve öğrencilerin gözlemlenmesi
b. Öğrenci tanıma tekniklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
|
4- |
a. Derslerin gözlemlenmesi (Genel)
b. Şube Öğretmenler Kurulu toplantı karar örneklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor
hazırlama
|
5- |
a. Öğretim yöntem ve teknikleri açısından derslerin gözlemlenmesi
b. Öğretmenin hazırladığı sınavı (yazılıyı) inceleme ve rapor hazırlama
|
6- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
b. Soru sorma, yönerge verme ve açıklama yapma açısından derslerin gözlemlenmesi
|
7- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
b. Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü açısından derslerin gözlemlenmesi
|
8- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
b. Derslerde kullanılan ders kitaplarının değerlendirilmesi
|
9- |
a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
b. Öğretimi bireyselleştirme ve farklılaştırma açısından derslerin gözlemlenmesi
|
10- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
b. Sınıftaki istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bu davranışlarla baş etme stratejilerini inceleme
ve konuyla ilgili rapor hazırlama
|
11- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
|
12- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
b. e-Okul uygulamaları (öğrenci devamsızlık defteri, öğretmen ders defteri, öğrenci nakil
gönderme, öğrenci nakil kabul etme, öğretmenler kurulu karar defteri, öğrenci karnesi….) ile
ilgili okul yöneticilerinden elektronik ortamda uygulamalı olarak bilgi alma ve rapor hazırlama
|
13- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma;
|
2- |
Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma
|
3- |
Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme
|
4- |
öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
112
|
1568
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
1568
|
AKTS
|
|
|
63.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
Ders ile ilgili dosyalar
|
|
İndir
| | Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Rehberi |
|
|