Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Vet.farmakoloji-toksikoloji (cum.ort.dr) > IŞIK MİKROSKOPİK PREPARAT HAZIRLAMA VE BOYAMA TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
IŞIK MİKROSKOPİK PREPARAT HAZIRLAMA VE BOYAMA TEKNİKLERİ Üçüncü düzey VPT 623 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yrd. Doç. Dr.Duygu YAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Uygulama
Dersin amacı Kesitler için dokuların hazırlanması (tespit, dekalsifikasyon ve yumuşatma yöntemleri, dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması); doku kesitlerinin hazırlanması; rutin ve özel boyama yöntemleri; bağ dokunun sitoplazmik granülleri; hematolojik ve nüklear elementleri; yağ ve lipitlerin, karbonhidrat ve mukoproteinlerin, pigment ve minerallerin, sinir hücrelerinin ve sinir ipliklerinin, bakterilerin, mantarların ve inklüzyon cisimciklerinin boyama yöntemleri verilecektir. Öğrenilen bu bilgiler patoloji laboratuarında uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazanmak.
Dersin tanımı Dokuların tespiti, dekalsifikasyon ve yumuşatma yöntemleri, dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması; doku kesitlerinin hazırlanması; rutin ve özel boyama yöntemleri; bağ dokunun sitoplazmik granülleri; hematolojik ve nüklear elementleri; yağ ve lipitlerin, karbonhidrat ve mukoproteinlerin, pigment ve minerallerin, sinir hücrelerinin ve sinir ipliklerinin, bakterilerin, mantarların ve inklüzyon cisimciklerinin boyama yöntemleri.

Dersin içeriği
1- Doku tespit yöntemleri
2- Dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması
3- Blokların hazırlanması
4- Doku kesitlerinin hazırlanması
5- Rutin boyama yöntemi
6- Özel boyama yöntemi
7- Bağ dokunun sitoplazmik granülleri
8- Hematolojik ve nüklear elementleri
9- Yağ boyama metotları
10- Karbonhidrat ve mukoprotein boyama metodları
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rutin doku takibinde dokuların hazırlanması,tespit, dekalsifikasyon ve yumuşatma yöntemleri, dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanma prensiplerini teorik ve uygulamalı olarak öğrenmek.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4- Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
5- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
6- Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7- Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9- Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10- Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11- Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kökuslu, C., (1996) Genel Patoloji, Medisan Yayınevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Erer, H., Kıran, M.M., Çiftçi, M.K., (2000) Veteriner Genel Patoloji, Bahçıvanlar Basım, Konya.

Ders ile ilgili dosyalar