Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yrd. Doç. Dr.Duygu YAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Uygulama
|
Dersin amacı
|
Kesitler için dokuların hazırlanması (tespit, dekalsifikasyon ve yumuşatma yöntemleri, dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması); doku kesitlerinin hazırlanması; rutin ve özel boyama yöntemleri; bağ dokunun sitoplazmik granülleri; hematolojik ve nüklear elementleri; yağ ve lipitlerin, karbonhidrat ve mukoproteinlerin, pigment ve minerallerin, sinir hücrelerinin ve sinir ipliklerinin, bakterilerin, mantarların ve inklüzyon cisimciklerinin boyama yöntemleri verilecektir. Öğrenilen bu bilgiler patoloji laboratuarında uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazanmak.
|
Dersin tanımı
|
Dokuların tespiti, dekalsifikasyon ve yumuşatma yöntemleri, dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması; doku kesitlerinin hazırlanması; rutin ve özel boyama yöntemleri; bağ dokunun sitoplazmik granülleri; hematolojik ve nüklear elementleri; yağ ve lipitlerin, karbonhidrat ve mukoproteinlerin, pigment ve minerallerin, sinir hücrelerinin ve sinir ipliklerinin, bakterilerin, mantarların ve inklüzyon cisimciklerinin boyama yöntemleri.
|
1- |
Doku tespit yöntemleri
|
2- |
Dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması
|
3- |
Blokların hazırlanması
|
4- |
Doku kesitlerinin hazırlanması
|
5- |
Rutin boyama yöntemi
|
6- |
Özel boyama yöntemi
|
7- |
Bağ dokunun sitoplazmik granülleri
|
8- |
Hematolojik ve nüklear elementleri
|
9- |
Yağ boyama metotları
|
10- |
Karbonhidrat ve mukoprotein boyama metodları
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Rutin doku takibinde dokuların hazırlanması,tespit, dekalsifikasyon ve yumuşatma yöntemleri, dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanma prensiplerini teorik ve uygulamalı olarak öğrenmek.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
|
|
2- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
|
3- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
|
4- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
|
|
5- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
|
|
6- |
Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
|
|
7- |
Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
|
|
8- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
|
|
9- |
Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
|
|
10- |
Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
|
|
11- |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kökuslu, C., (1996) Genel Patoloji, Medisan Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Erer, H., Kıran, M.M., Çiftçi, M.K., (2000) Veteriner Genel Patoloji, Bahçıvanlar Basım, Konya.
|
|