Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > IŞIK MİKROSKOPİK PREPARAT HAZIRLAMA VE BOYAMA TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
IŞIK MİKROSKOPİK PREPARAT HAZIRLAMA VE BOYAMA TEKNİKLERİ Birinci düzey VPT 623 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yrd. Doç. Dr.Duygu YAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Uygulama
Dersin amacı Kesitler için dokuların hazırlanması (tespit, dekalsifikasyon ve yumuşatma yöntemleri, dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması); doku kesitlerinin hazırlanması; rutin ve özel boyama yöntemleri; bağ dokunun sitoplazmik granülleri; hematolojik ve nüklear elementleri; yağ ve lipitlerin, karbonhidrat ve mukoproteinlerin, pigment ve minerallerin, sinir hücrelerinin ve sinir ipliklerinin, bakterilerin, mantarların ve inklüzyon cisimciklerinin boyama yöntemleri verilecektir. Öğrenilen bu bilgiler patoloji laboratuarında uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazanmak.
Dersin tanımı Dokuların tespiti, dekalsifikasyon ve yumuşatma yöntemleri, dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması; doku kesitlerinin hazırlanması; rutin ve özel boyama yöntemleri; bağ dokunun sitoplazmik granülleri; hematolojik ve nüklear elementleri; yağ ve lipitlerin, karbonhidrat ve mukoproteinlerin, pigment ve minerallerin, sinir hücrelerinin ve sinir ipliklerinin, bakterilerin, mantarların ve inklüzyon cisimciklerinin boyama yöntemleri.

Dersin içeriği
1- Doku tespit yöntemleri
2- Dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması
3- Blokların hazırlanması
4- Doku kesitlerinin hazırlanması
5- Rutin boyama yöntemi
6- Özel boyama yöntemi
7- Bağ dokunun sitoplazmik granülleri
8- Hematolojik ve nüklear elementleri
9- Yağ boyama metotları
10- Karbonhidrat ve mukoprotein boyama metodları
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rutin doku takibinde dokuların hazırlanması,tespit, dekalsifikasyon ve yumuşatma yöntemleri, dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanma prensiplerini teorik ve uygulamalı olarak öğrenmek.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kökuslu, C., (1996) Genel Patoloji, Medisan Yayınevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Erer, H., Kıran, M.M., Çiftçi, M.K., (2000) Veteriner Genel Patoloji, Bahçıvanlar Basım, Konya.

Ders ile ilgili dosyalar