Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ŞEHİRCİLİK PROJESİ IV |
Birinci düzey |
ŞBP411 |
Zorunlu |
4 |
12.00 |
12.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
ŞBP311 Şehircilik Projesi III
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEDA ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Seda ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU, Arş.Gör.Dr. Merve KOÇAK GÜNGÖR, Arş.Gör.Dr. Özlem TEPELİ TÜREL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve Uygulama
|
Dersin amacı
|
Uygulama imar planı ve kentsel tasarım bilgisinin verilmesi, planlar arası ilişkilerin açıklanması, uygulama imar planı ve kentsel tasarım ifade tekniklerine ilişkin temel bilgilerin verilmesi ve deneyim kazandırılması.
|
Dersin tanımı
|
ŞBP 311 Projesinde hazırlanan Nazım İmar Planının revizyonu ve Uygulama İmar Planı ve Kentsel Tasarım çalışmalarına geçilmesi. Projede, öğrencilerin analiz, plan ve tasarım çalışmalarını bireysel olarak gerçekleştirmesi beklenmektedir. Öğrenci proje gelişiminin ölçme ve değerlendirilmesi, proje sorumluları tarafından haftalık tashihlerin yapılması; 2 adet ara jüri ve 1 adet vize ile bireysel proje gelişiminin notlandırılması ve dönem içi başarının final ile birlikte değerlendirilmesi biçiminde yapılacaktır.
|
1- |
Ders ile ilgili açıklamalar
1/5000 ölçekli nazım imar planı revizyonu
1/1000 ölçekli öncelikli planlama alanlarının belirlenmesi
|
2- |
1/5000 ölçekli nazım imar planı revizyonu
1/1000 ölçekli öncelikli planlama alanlarının belirlenmesi
|
3- |
1/1000 ölçekli planlama alanına yönelik sentez
1/5000 ölçekli Nazım Planı kararlarının aktarılması ve 1/1000 Uygulama İmar Planı hazırlanması konusunda açıklamalar
|
4- |
Sentez ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı
|
5- |
Eskiz Sınavı
|
6- |
1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı
|
7- |
1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı
|
8- |
1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı
|
9- |
Vize
|
10- |
1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı ve kentsel tasarım projesi
|
11- |
1/1000 ölçekli kentsel tasarım projesi
|
12- |
1/1000 ölçekli kentsel tasarım projesi
|
13- |
JÜRİ
1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı
1/1000 ölçekli kentsel tasarım projesi
|
14- |
1/1000 ölçekli kentsel tasarım projesi
|
15- |
1/1000 ölçekli kentsel tasarım projesi
|
16- |
1/500 ölçekli kentsel tasarım projesi
|
17- |
1/500 ölçekli kentsel tasarım projesi
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Nüfus ve yapı yoğunluk hesaplamalarını yapar.
|
2- |
Nazım İmar Planı ve Uygulama İmar Planı ilişkisini kurar.
|
3- |
Nüfus yoğunluğu ve yerleşme dokusu ilişkisini açıklar.
|
4- |
Alan kullanım kararlarını açıklar.
|
5- |
Uygulama İmar Planı ve kentsel tasarım ilişkisini kurar.
|
6- |
Uygulama İmar Planı ve Kentsel tasarım teknik çizimini yapar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
8
|
120
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
6
|
78
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
8
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
8
|
8
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
40
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
8
|
8
|
Araştırma
|
3
|
8
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
294
|
AKTS
|
|
|
12.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
City Sense and City Design, Kevin Lynch, Cambridge, MIT, 2002
The Image of the City, Kevin Lynch, Cambridge, MIT, 1997
Designing Cities: Critical Readings in Urban Design, edited by Alexander R. Cuthbert, Malden, MA, Blackwell Pub., 2003
Studying the Built Environment, Marion Temple, Basingstoke : Palgrave, 2004
Design of Urban Space: An Inquiry into a Socio-Spatial Process, Ali Madanipour, Chichester : Wiley, c1996
Urban & Regional Planning, Hall, P., Routledge, London-1992.
Planning Roles and Context, in Introduction to Urban Planning, Alexander, E. R., Eds. Catanese, A. J., Snyder, J. C., McGraw, H., New York-1981.
|
|