Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİ Birinci düzey FBÖ 406 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Ders sonunda öğrenciler; 1. Bilimsel bilginin değişebilir doğasını değerlendirirler, 2. Bilimsel bilgilerin deney ve gözlemlerden oluştuğunu anlarlar, 3. Bilimsel bilginin gözlemlere ve çıkarımlara dayalı olduğunu bilirler, 4. Bilimsel bilginin değişim ve gelişimine bilim insanının etkisini anlarlar, 5. Bilimsel bilginin sosyokültürel değerlerden etkilendiğini anlarlar, 6. Bilimsel bilginin değişim ve gelişim sürecinde yaratıcılık ve hayal gücünün etkisini keşfederler, 7. Kanun ve teorilerin birbirlerinden farklı yapıları olduğunu ve aralarındaki ilişkiyi analiz ederler. 8. Bilimsel okuryazarlık hakkında fikir sahibi olurlar 9. Bilimsel süreç becerileri hakkında fikir sahibi olurlar 10. Yukarıda yazan dokuz maddeyi içerecek bir drama tasarlarlar
Dersin tanımı Bilimsel bilginin değişebilir doğası var mıdır? Bilimsel bilgilerin deney ve gözlemlerden oluşumu nasıldır? Bilimsel bilginin gözlemlere ve çıkarımlara dayalı olması önemli midir? Bilimsel bilginin değişim ve gelişimine bilim insanının etkisi var mıdır?, Bilimsel bilginin sosyokültürel değerlerden etkilenmesi nasıldır? Bilimsel bilginin değişim ve gelişim sürecinde yaratıcılık ve hayal gücünün etkisi var mıdır? Kanun ve teorilerin birbirlerinden farklı yapıları ve aralarındaki ilişki nasıldır? Kullanılan Öğretim stratejileri: Buluş Yoluyla Öğrenme, Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap Tekniği, Rol Oynama Tekniği, Beceri: Girişimcilik becerisi kazandırmak

Dersin içeriği
1- Tanışma, Derse giriş,
2- Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi Ders-1: Aktif Öğrenme/Ders Planı Kurgulama: Bilimsel bilginin değişim ve gelişim sürecinde yaratıcılık ve hayal gücünün etkisi Ders-2: Aktif Öğrenme/Ders Planı Kurgulama Bilimsel bilginin sosyokültürel değerlerden etkilenmesi, Bilimsel bilginin değişim ve gelişimine bilim insanının etkisi,
3- Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi Ders-1: Küp Etkinliği Ders-2: Bilimsel bilginin değişebilir doğası Bilimsel bilgilerin deney ve gözlemlerden oluşumu, Teori/kanun farkı Bilimsel bilginin gözlemlere ve çıkarımlara dayalı olması
4- Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi Ders-1: Ders Planları (Geçmiş Yıllar) Ders-2: Bilimin doğası boyutları, fen okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri
5- Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi Ders-1: Ders Planları (Geçmiş Yıllar) Ders-2: Bilimin doğası boyutları, fen okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri
6- Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi Ders-1: Videolar (Geçmiş Yıllar) Ders-2: Bilimin doğası boyutları, fen okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri
7- ilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi Ders-1: Videolar (Geçmiş Yıllar) Ders-2: Bilimin doğası boyutları, fen okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri
8- Geri Dönüt
9- Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi Ders-1: Kitap Okuma (Herkes) Ders-2: Bilimin doğası boyutları, fen okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri
10- Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi Ders-1: Kitap Okuma (Herkes) Ders-2: Bilimin doğası boyutları, fen okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri
11- Aziz SANCAR (GRUP-1) Stephen HAWKING (GRUP-2)
12- Nicola TESLA (Grup-3) Albert EINSTEIN (Grup-4)
13- Edwin HUBBLE (Grup-5) Isaac NEWTON (Grup-6)
14- Madame Curie SKTODOWSKA (Grup-7) Niels BOHR (Grup-8) Charles DARWIN (GRUP-9) Louis PASTEUR (Grup-10)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel bilginin değişebilir doğasını değerlendirirler,
2- Bilimsel bilgilerin deney ve gözlemlerden oluştuğunu anlarlar,
3- Bilimsel bilginin gözlemlere ve çıkarımlara dayalı olduğunu bilirler,
4- Bilimsel bilginin değişim ve gelişimine bilim insanının etkisini anlarlar,
5- Bilimsel bilginin sosyokültürel değerlerden etkilendiğini anlarlar,
6- Bilimsel bilginin değişim ve gelişim sürecinde yaratıcılık ve hayal gücünün etkisini keşfederler,
7- Kanun ve teorilerin birbirlerinden farklı yapıları olduğunu ve aralarındaki ilişkiyi analiz ederler.
8- Bilimsel okuryazarlık hakkında fikir sahibi olurlar
9- Bilimsel süreç becerileri hakkında fikir sahibi olurlar
10- Yukarıda yazan dokuz maddeyi içerecek bir drama tasarlarlar

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Lokman Çilingir, Oktay Aslan, Elif Omca Çabonoğlu, Funda Balcı, Yılmaz Sağlam, Hasret Nuhoğlu, Fatih Aydın, Özlem Afacan, Adem Taşdemir, Esme Hacıeminoğlu (2013). Bilimin Doğası ve Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Nihal Doğan Jale Çakıroğlu Kader Bilican Seda Çavuş (2014). Bilimin Doğası ve Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Aziz Sancar Videosu: Önceki dönemlerin videosu https://www.youtube.com/watch?v=PftSups_a5E&t=1227s

Ders ile ilgili dosyalar