Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİ |
Birinci düzey |
FBÖ 406 |
|
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Ders sonunda öğrenciler;
1. Bilimsel bilginin değişebilir doğasını değerlendirirler,
2. Bilimsel bilgilerin deney ve gözlemlerden oluştuğunu anlarlar,
3. Bilimsel bilginin gözlemlere ve çıkarımlara dayalı olduğunu bilirler,
4. Bilimsel bilginin değişim ve gelişimine bilim insanının etkisini anlarlar,
5. Bilimsel bilginin sosyokültürel değerlerden etkilendiğini anlarlar,
6. Bilimsel bilginin değişim ve gelişim sürecinde yaratıcılık ve hayal gücünün etkisini keşfederler,
7. Kanun ve teorilerin birbirlerinden farklı yapıları olduğunu ve aralarındaki ilişkiyi analiz ederler.
8. Bilimsel okuryazarlık hakkında fikir sahibi olurlar
9. Bilimsel süreç becerileri hakkında fikir sahibi olurlar
10. Yukarıda yazan dokuz maddeyi içerecek bir drama tasarlarlar
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel bilginin değişebilir doğası var mıdır? Bilimsel bilgilerin deney ve gözlemlerden oluşumu nasıldır? Bilimsel bilginin gözlemlere ve çıkarımlara dayalı olması önemli midir? Bilimsel bilginin değişim ve gelişimine bilim insanının etkisi var mıdır?, Bilimsel bilginin sosyokültürel değerlerden etkilenmesi nasıldır? Bilimsel bilginin değişim ve gelişim sürecinde yaratıcılık ve hayal gücünün etkisi var mıdır? Kanun ve teorilerin birbirlerinden farklı yapıları ve aralarındaki ilişki nasıldır?
Kullanılan Öğretim stratejileri: Buluş Yoluyla Öğrenme, Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap Tekniği, Rol Oynama Tekniği, Beceri: Girişimcilik becerisi kazandırmak
|
1- |
Tanışma, Derse giriş,
|
2- |
Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi
Ders-1: Aktif Öğrenme/Ders Planı Kurgulama: Bilimsel bilginin değişim ve gelişim sürecinde yaratıcılık ve hayal gücünün etkisi
Ders-2: Aktif Öğrenme/Ders Planı Kurgulama Bilimsel bilginin sosyokültürel değerlerden etkilenmesi, Bilimsel bilginin değişim ve gelişimine bilim insanının etkisi,
|
3- |
Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi
Ders-1: Küp Etkinliği
Ders-2: Bilimsel bilginin değişebilir doğası
Bilimsel bilgilerin deney ve gözlemlerden oluşumu, Teori/kanun farkı
Bilimsel bilginin gözlemlere ve çıkarımlara dayalı olması
|
4- |
Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi
Ders-1: Ders Planları (Geçmiş Yıllar)
Ders-2: Bilimin doğası boyutları, fen okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri
|
5- |
Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi
Ders-1: Ders Planları (Geçmiş Yıllar)
Ders-2: Bilimin doğası boyutları, fen okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri
|
6- |
Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi
Ders-1: Videolar (Geçmiş Yıllar)
Ders-2: Bilimin doğası boyutları, fen okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri
|
7- |
ilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi
Ders-1: Videolar (Geçmiş Yıllar)
Ders-2: Bilimin doğası boyutları, fen okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri
|
8- |
Geri Dönüt
|
9- |
Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi
Ders-1: Kitap Okuma (Herkes)
Ders-2: Bilimin doğası boyutları, fen okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri
|
10- |
Bilimin Doğası Boyutları Genel Bilgi
Ders-1: Kitap Okuma (Herkes)
Ders-2: Bilimin doğası boyutları, fen okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri
|
11- |
Aziz SANCAR (GRUP-1)
Stephen HAWKING (GRUP-2)
|
12- |
Nicola TESLA (Grup-3)
Albert EINSTEIN (Grup-4)
|
13- |
Edwin HUBBLE (Grup-5)
Isaac NEWTON (Grup-6)
|
14- |
Madame Curie SKTODOWSKA (Grup-7)
Niels BOHR (Grup-8)
Charles DARWIN (GRUP-9)
Louis PASTEUR (Grup-10)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel bilginin değişebilir doğasını değerlendirirler,
|
2- |
Bilimsel bilgilerin deney ve gözlemlerden oluştuğunu anlarlar,
|
3- |
Bilimsel bilginin gözlemlere ve çıkarımlara dayalı olduğunu bilirler,
|
4- |
Bilimsel bilginin değişim ve gelişimine bilim insanının etkisini anlarlar,
|
5- |
Bilimsel bilginin sosyokültürel değerlerden etkilendiğini anlarlar,
|
6- |
Bilimsel bilginin değişim ve gelişim sürecinde yaratıcılık ve hayal gücünün etkisini keşfederler,
|
7- |
Kanun ve teorilerin birbirlerinden farklı yapıları olduğunu ve aralarındaki ilişkiyi analiz ederler.
|
8- |
Bilimsel okuryazarlık hakkında fikir sahibi olurlar
|
9- |
Bilimsel süreç becerileri hakkında fikir sahibi olurlar
|
10- |
Yukarıda yazan dokuz maddeyi içerecek bir drama tasarlarlar
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Lokman Çilingir, Oktay Aslan, Elif Omca Çabonoğlu, Funda Balcı, Yılmaz Sağlam, Hasret Nuhoğlu, Fatih Aydın, Özlem Afacan, Adem Taşdemir, Esme Hacıeminoğlu (2013). Bilimin Doğası ve Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi
Nihal Doğan Jale Çakıroğlu Kader Bilican Seda Çavuş (2014). Bilimin Doğası ve Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi
Aziz Sancar Videosu: Önceki dönemlerin videosu
https://www.youtube.com/watch?v=PftSups_a5E&t=1227s
|
|