Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beden Eğitimi ve Spor (doktora) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA ETİK Üçüncü düzey UMD 613 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. TUĞRUL OKTAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. TUĞRUL OKTAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bilimsel araştırma ve etik dersinin amacı bilimsel araştırmanın temeli, kapsamı ve bilimsel veri toplama yöntemlerine ek olarak bilimsel araştırma raporlarını okuma ve yazma ile ilgili gereklilikleri öğretmektir.
Dersin tanımı Bilimsel araştırma yöntemleri ve etik kuralları

Dersin içeriği
1- Bilgi ve Bilim İle İlgili Temel Kavramlar
2- Araştırmanın Tanımı, Türleri, Nitelikleri, Araştırma Önerisi ve Rapor Hazırlama
3- Araştırmanın Süreç ve teknikleri; Giriş, Yöntem, Bulgular ve Yorum, Özet, Yargı ve Öneriler olarak bilgi verilmesi
4- Bilimsel Bilgiye Erişim
5- Bilimsel Bir Makale Yazım Süreçleri; Başlık, Yazarlar ve adresleri, Giriş, Kısa Özet, Malzeme ve Yöntem, Sonuçlar, Tartışma, Teşekkür’ ün yazılması
6- Vize Sınavı
7- Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği
8- Bilimsel Yayınlarda Etik
9- Akademik Etik ve Mühendislikte Etik
10- Ülkemizde araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın Değerlendirilmesi
11- Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesinin İncelenmesi, Erciyes Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesinin İncelenmesi, TUBİTAK Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesinin İncelenmesi
12- Erciyes Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirlenen şekilde Tez Önerisi ve Tez Yazım kurallarının incelenmesi
13- Öğrenci Ödevleri
14- Öğrenci Ödevleri
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler bilimsel araştırmanın tanımını ve yöntemini öğrenir
2- Bilimsel veriye ulaşma ve veriyi okuma yöntemlerini öğrenir
3- Araştırma raporu ve makale yazım kurallarını öğrenir
4- Bilimsel araştırma yaparken ve araştırma raporu hazırlarken uyulması gereken etik kuralları öğrenir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar