Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA ETİK |
İkinci düzey |
UMD 613 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. TUĞRUL OKTAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. TUĞRUL OKTAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bilimsel araştırma ve etik dersinin amacı bilimsel araştırmanın temeli, kapsamı ve bilimsel veri toplama yöntemlerine ek olarak bilimsel araştırma raporlarını okuma ve yazma ile ilgili gereklilikleri öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel araştırma yöntemleri ve etik kuralları
|
1- |
Bilgi ve Bilim İle İlgili Temel Kavramlar
|
2- |
Araştırmanın Tanımı, Türleri, Nitelikleri, Araştırma Önerisi ve Rapor Hazırlama
|
3- |
Araştırmanın Süreç ve teknikleri; Giriş, Yöntem, Bulgular ve Yorum, Özet, Yargı ve Öneriler olarak bilgi verilmesi
|
4- |
Bilimsel Bilgiye Erişim
|
5- |
Bilimsel Bir Makale Yazım Süreçleri; Başlık, Yazarlar ve adresleri, Giriş, Kısa Özet, Malzeme ve Yöntem, Sonuçlar, Tartışma, Teşekkür’ ün yazılması
|
6- |
Vize Sınavı
|
7- |
Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği
|
8- |
Bilimsel Yayınlarda Etik
|
9- |
Akademik Etik ve Mühendislikte Etik
|
10- |
Ülkemizde araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın Değerlendirilmesi
|
11- |
Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesinin İncelenmesi, Erciyes Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesinin İncelenmesi, TUBİTAK Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesinin İncelenmesi
|
12- |
Erciyes Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirlenen şekilde Tez Önerisi ve Tez Yazım kurallarının incelenmesi
|
13- |
Öğrenci Ödevleri
|
14- |
Öğrenci Ödevleri
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler bilimsel araştırmanın tanımını ve yöntemini öğrenir
|
2- |
Bilimsel veriye ulaşma ve veriyi okuma yöntemlerini öğrenir
|
3- |
Araştırma raporu ve makale yazım kurallarını öğrenir
|
4- |
Bilimsel araştırma yaparken ve araştırma raporu hazırlarken uyulması gereken etik kuralları öğrenir
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
2- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
3- |
Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
|
|
4- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
5- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
6- |
Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
7- |
Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
|
|
8- |
Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
|
|
9- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
10- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
11- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
10
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|