Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > LİPİDLER VE HAYVAN BESLEMEDEKİ ÖNEMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİPİDLER VE HAYVAN BESLEMEDEKİ ÖNEMİ Üçüncü düzey VHB 512 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi ve Fen Fakültesi Biyoloji, Kimya Bölümleri lisans ve yüksek lisans mezunları
Eğitimin dili Türkçe İngilizce
Koordinatör PROF. DR. KANBER KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. EROL BAYTOK, PROF. DR. BERRİN K. GÜÇLÜ, PROF. DR. OSMAN KÜÇÜK, PROF. DR. KANBER KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. SENA YILMAZ
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Lipdilerin Yapısı ve Hayvan Beslemedeki öneminin öğrenilmesi
Dersin tanımı Lipdiler ve Hayvan Beslemedeki önemi

Dersin içeriği
1- Lipidler ve Metabolizmasına giriş
2- Yağların Niteliklerini Belirleyen Faktörler ve Yağların Etki Mekanizması.
3- Büyük Ruminant rasyonlarında lipid kullanılmasının avantaj ve dezavantajları.
4- Büyük Ruminant rasyonlarında lipid kullanılmasının avantaj ve dezavantajları.
5- Küçük Ruminant rasyonlarında lipid kullanılmasının avantaj ve dezavantajları.
6- Kanatlı rasyonlarında lipid kullanılmasının avantaj ve dezavantajları.
7- Carnivorların lipid kullanması ve sonuçları.
8- Deney Hayvanı rasyonlarında lipid kullanılmasının avantaj ve dezavantajları.
9- Yağların Sentezi ve Yıkılması.
10- Hayvanların rasyonlarında lipid kullanılan lipid miktarının fiziksel kosullarla olan ilişkisi.
11- Yaglı rasyonları saklanma metodları.
12- Lipid Metabolizmasında Anormallikler.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lipdlerin kimyasal yapısının bilinmesi
2- Vücut lipidlerinin yapısı hakkında bilgi sahibi olması
3- Esansiyel yağ asitleri ve vücuttaki fonksiyonları ve eksiklik belirtilerinin bilinmesi
4- Bitkisel ve hayvansal yağ kaynakları hakkında bilgi sahibi olması
5- By-Pass yağlar hakkında bilgi sahibi olması
6- Rasyon hazırlamada yağ kullanımı hakkında bilgi sahibi olması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları. Mesipres, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 1. ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları. 2. COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya.

Ders ile ilgili dosyalar