Ön koşul dersleri
|
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi ve Fen Fakültesi Biyoloji, Kimya Bölümleri lisans ve yüksek lisans mezunları
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KANBER KARA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. EROL BAYTOK, PROF. DR. BERRİN K. GÜÇLÜ, PROF. DR. OSMAN KÜÇÜK, PROF. DR. KANBER KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. SENA YILMAZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Lipdilerin Yapısı ve Hayvan Beslemedeki öneminin öğrenilmesi
|
Dersin tanımı
|
Lipdiler ve Hayvan Beslemedeki önemi
|
1- |
Lipidler ve Metabolizmasına giriş
|
2- |
Yağların Niteliklerini Belirleyen Faktörler ve Yağların Etki Mekanizması.
|
3- |
Büyük Ruminant rasyonlarında lipid kullanılmasının avantaj ve dezavantajları.
|
4- |
Büyük Ruminant rasyonlarında lipid kullanılmasının avantaj ve dezavantajları.
|
5- |
Küçük Ruminant rasyonlarında lipid kullanılmasının avantaj ve dezavantajları.
|
6- |
Kanatlı rasyonlarında lipid kullanılmasının avantaj ve dezavantajları.
|
7- |
Carnivorların lipid kullanması ve sonuçları.
|
8- |
Deney Hayvanı rasyonlarında lipid kullanılmasının avantaj ve dezavantajları.
|
9- |
Yağların Sentezi ve Yıkılması.
|
10- |
Hayvanların rasyonlarında lipid kullanılan lipid miktarının fiziksel kosullarla olan ilişkisi.
|
11- |
Yaglı rasyonları saklanma metodları.
|
12- |
Lipid Metabolizmasında Anormallikler.
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Lipdlerin kimyasal yapısının bilinmesi
|
2- |
Vücut lipidlerinin yapısı hakkında bilgi sahibi olması
|
3- |
Esansiyel yağ asitleri ve vücuttaki fonksiyonları ve eksiklik belirtilerinin bilinmesi
|
4- |
Bitkisel ve hayvansal yağ kaynakları hakkında bilgi sahibi olması
|
5- |
By-Pass yağlar hakkında bilgi sahibi olması
|
6- |
Rasyon hazırlamada yağ kullanımı hakkında bilgi sahibi olması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları. Mesipres, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları. 2. COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya.
|
|