Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EMİNE GÜLDÜOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ERUZEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Uzaktan Eğitim
|
Dersin amacı
|
Üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak
|
Dersin tanımı
|
Milli Mücadele, Atatürkçü Düşünce, Atatürk’ün ölümünden 1980’li yıllara kadar olan yakın tarihin anlatılması
|
1- |
Lozan Barış Konferansı
|
2- |
Lozan Barış Antlaşması’nın Önemli Koşulları, Lozan’ın Getirdikleri
|
3- |
Cumhuriyetin İlanı ve Tepkiler, Halifeliğin Kaldırılması
|
4- |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası ve Menemen Olayı
|
5- |
İnkılâplar ve Hedeflerine Genel Bir Bakış
|
6- |
Hukuk Alanında Yapılan Yenilikler
|
7- |
1924 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu, Türk Medeni Kanunu’nun Kabul Edilmesi, Diğer Temel Kanunların Kabul Edilmesi
|
8- |
Kadın Hakları, Toplumsal Yaşamda Yapılan Devrimler, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan Devrimler
|
9- |
Cumhuriyet Öncesi Eğitim Sistemine Bir Bakış
|
10- |
Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Yeni Türk Alfabesinin Kabul Edilmesi
|
11- |
Darülfünun’dan İstanbul Üniversitesi’ne, Güzel Sanatlar, Ekonomik Alandaki Gelişmeler
|
12- |
Son Dönem Osmanlı Ekonomisi, Türkiye İktisat Kongresi ve Sonuçları
|
13- |
Cumhuriyetin İlk Yıllarında Ekonomik Faaliyetler, Devletçilik Uygulamasına Geçiş
|
14- |
Atatürk İlkeleri ve Bütünleyici İlkeler, Milli Mücadele Dönemi Türk Dış Politikası
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Lozan Barış Antlaşması''''nın Türkiye Cumhuriyeti için değerini ve önemini ortaya koyacak
|
2- |
Cumhuriyetin ilk yıllarında gerçekleştirilen inkılâp hareketlerini anlatacak. bu hareketlerin amaçlarını sıralayacak.
|
3- |
Atatürk İlkelerinin gayesini ifade edecek
|
4- |
1923-1938 Dönemi dış politik gelişmelerini anlatabilecek
|
5- |
İsmet İnönü Dönemi olaylarını anlatabilecek
|
6- |
Demokrat Parti Dönemini bir önceki dönemle karşılaştırabilecek
|
7- |
1960 sonrası Türkiye''''de yaşanan ihtilalleri ifade edecek
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
4- |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
5- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
6- |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
7- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
8- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
|
|
9- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
1
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
1
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
48
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|