Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > KİMYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KİMYA Birinci düzey TBD109 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SERKAN ŞAHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SERKAN ŞAHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör. Sema KAPLAN
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bahçe Bitkileri bölümünde okuyan öğrencilere temel kimya kavramlarının verilmesi ve Öğrencilere genel kimyada öğrendiklerini kendi alanlarında uygulama fırsatı sağlamak ve öğrencileri disiplinler arası çalışmalara hazırlamak
Dersin tanımı Maddeye Giriş, Kimya nedir? Maddenin Bileşenleri ve stoikiometri (element, bileşik ve karışımlar, mol kütlesi, kimyasal formu bulma, molekül ağırlığı yüzdesi bulma, kimyasal formüleri balans etme) Kimyasal Reaksiyon Türleri (çökme, asit-baz ve redox reaksiyonları) Gazlar ve gaz kanunları, Sıvılar, Elektron konfigürasyonu ve Periyodik Tablo, Kimyasal Bağlar ve Modelleri (iyonik bağ, kovalent bağ, bağ politeleri, metallik bağlar ve diğerleri) Molekül Şekilleri, Kovalent Bağ Teorileri Moleküller Arası Kuvvetler: Sıvı, Katı ve Faz değişimleri Karışım, Çözelti ve kolloidlerin Özellikleri, Redoks Tepkimeleri.

Dersin içeriği
1- Maddeye Giriş
2- Maddenin Bileşenleri
3- stokiyometri
4- Kimyasal Reaksiyon Türleri
5- Redoks tepkimeleri
6- Elektron konfigürasyonu
7- Periyodik Tablo
8- ara sınav
9- Gazlar ve sıvılar
10- Kimyasal Bağlar ve Modelleri
11- Moleküller Arası Kuvvetler: Sıvı, Katı ve Faz değişimleri
12- Karışımın özellikleri
13- Çözelti ve kolloidlerin Özellikleri
14- Final Sınavı
15- Bütünleme Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kimyanın temel prensiplerini öğrenir.
2- Varlıkları kimyasal yarar/zarar açısından değerlendirebilir.
3- Kimyasal maddeleri değerlendirebilir.
4- Kimyasal reaksiyonları yazıp denkleştirebilir.
5- Maddeleri kimyasal yönden sınıflandırabilir.
6- Kimya bilgisini günlük hayata ve çalışmalara uygulayabilme becerisi kazanır.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 3 18
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 13 2 26
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 1 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 13 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı R. Chang, K.A. Goldsby, Genel Kimya, Çeviri Editörleri: Recai İNAM, Serpil AKSOY, 11. Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2015.
Yardımcı Kaynaklar R.H. Petrucci, W.S. Harwood, F.G. Herring, Genel Kimya: İlkeler ve Modern Uygulamalar 1,Çeviri Editörleri: T. Uyar, S. Aksoy, Sekizinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2002.

Ders ile ilgili dosyalar