Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ SİYASİ TARİH |
Üçüncü düzey |
ULS523 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ÖCAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET ÖCAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bugün ile geçmiş arasında analitik bir bağın kurulması ve güncel uluslararası olayların bu çerçevede yorumlanması.
|
Dersin tanımı
|
Avrupa ve dünya büyük ve orta güçlerinin 20. yüzyıl içerisindeki mücadeleleri. İki dünya savaşı sırasında ve sonrasında ve Soğuk Savaş döneminde yaşanan önemli demografik, ekonomik, siyasi ve askeri değişiklikler.
|
1- |
Birinci Dünya Savaşı
|
2- |
Paris Barış Konferansı
|
3- |
Milli Mücadele
|
4- |
İki Savaş arası dönem
|
5- |
İkinci Dünya Savaşı
|
6- |
Soğuk Savaş dönemi
|
7- |
Soğuk Savaş dönemi
|
8- |
Detant
|
9- |
Detant
|
10- |
Türkiye'nin AB süreci
|
11- |
Arap-İsrail savaşları ve Ortadoğu
|
12- |
11 Eylül sonrası dönem
|
13- |
11 Eylül sonrası dönem
|
14- |
Genel tekrar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Geçmiş ile bugün arasında analitik bir bağ kurabilme
|
2- |
Tarihi olayların analizinin yapılması ve bu çerçevede güncel olayların değerlendirilmesi
|
3- |
Tarihsel olguların ışığında uluslararası ilişkiler ile ilgili olarak öngörülerde bulunabilme
|
4- |
Tarihsel olguların zaman ve mekan faktörünü dikkate alarak değerlendirebilme yeteneği
|
5- |
Tarihi olayları birincil kaynaklardan öğrenerek analiz edebilme yeteneğini kazanma
|
6- |
Tarihi süreçlerin günümüz ve gelecek için etkilerini yorumlayabilme becerisini kazanma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
|
|
3- |
Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
|
|
4- |
Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
|
|
5- |
Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
|
|
6- |
Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
|
|
7- |
Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
|
|
8- |
Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
|
|
9- |
Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
|
|
10- |
Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
2
|
1
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
90
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi-2. cilt, Timaş Yayınları, İstanbul, 2014.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Oral Sander, Siyasi Tarih-2. cilt, İmge Kitabevi, Ankara, 2009.
|
|