Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > NÖROFARMOKOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NÖROFARMOKOLOJİ İkinci düzey BİY 646 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tercihen Nörofizyoloji veya Nörodejeneratif Hastalıklar ve Epilepsi dersini almış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Merkezi sinir sistemini anlamak, nörotransmitterleri tanımak, mss üzerinde etkili olan ilaçları öğrenmek, mss''in temel hastalıkları ve kullanılan ilaçları bilmek
Dersin tanımı Nörofarmakoloji dersinde sinir sisteminin işleyişinde ilaca bağlı değişiklikler tartışılır. Bu dersin özel odak noktası, ilaçların sinaptik iletim üzerindeki hücresel ve moleküler etkilerinin bir tanımı verilir. Bu ders aynı zamanda nörofarmakoloji çalışmalarında kullanılan tekniklere genel bir bakış sunar.

Dersin içeriği
1- Nörofarmakolojiye giriş
2- Nörobiyolojinin ilkeleri
3- Nörotransmiter sistemler
4- Glutamat ve GABA
5- Katekolaminler
6- Asetilkolin ve serotonin
7- Merkezi Sinir Sistemi Farmakolojisine Giriş
8- Anestezik İlaçlar ve Lokal Anestezik İlaçlar
9- Nöromuskuler Bloke Edici İlaçlar-Santral Etkili Kas Gevşeticiler
10- Nöroleptik İlaçlar-Antidepresanlar
11- Opioid Analjezikler-Antiepileptik İlaçlar
12- Sinir sistemi hastalıkları ve ilaçları
13- Sinir sistemi hastalıkları ve ilaçları
14- Nörofarmakolojide teknikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nörofarmakolojiye giriş hakkında bilgi sahibi olur.
2- Nörobiyolojinin ilkelerini bilir.
3- Nörotransmiter sistemleri tanımlar.
4- Glutamat ve GABA ile ilgili bilgileri ve buna bağlı hastalıkları tanımlar.
5- Katekolaminleri tanır.
6- Asetilkolin ve serotonini tanır.
7- Sinir sistemi bozuklukları ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olur.
8- Nörofarmakolojide teknikleri bilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 1 24 24
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 3 12
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Öğretim üyesinin ders notları

Ders ile ilgili dosyalar