Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > NÖROFARMOKOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NÖROFARMOKOLOJİ Birinci düzey BİY 646 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tercihen Nörofizyoloji veya Nörodejeneratif Hastalıklar ve Epilepsi dersini almış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Merkezi sinir sistemini anlamak, nörotransmitterleri tanımak, mss üzerinde etkili olan ilaçları öğrenmek, mss''in temel hastalıkları ve kullanılan ilaçları bilmek
Dersin tanımı Nörofarmakoloji dersinde sinir sisteminin işleyişinde ilaca bağlı değişiklikler tartışılır. Bu dersin özel odak noktası, ilaçların sinaptik iletim üzerindeki hücresel ve moleküler etkilerinin bir tanımı verilir. Bu ders aynı zamanda nörofarmakoloji çalışmalarında kullanılan tekniklere genel bir bakış sunar.

Dersin içeriği
1- Nörofarmakolojiye giriş
2- Nörobiyolojinin ilkeleri
3- Nörotransmiter sistemler
4- Glutamat ve GABA
5- Katekolaminler
6- Asetilkolin ve serotonin
7- Merkezi Sinir Sistemi Farmakolojisine Giriş
8- Anestezik İlaçlar ve Lokal Anestezik İlaçlar
9- Nöromuskuler Bloke Edici İlaçlar-Santral Etkili Kas Gevşeticiler
10- Nöroleptik İlaçlar-Antidepresanlar
11- Opioid Analjezikler-Antiepileptik İlaçlar
12- Sinir sistemi hastalıkları ve ilaçları
13- Sinir sistemi hastalıkları ve ilaçları
14- Nörofarmakolojide teknikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nörofarmakolojiye giriş hakkında bilgi sahibi olur.
2- Nörobiyolojinin ilkelerini bilir.
3- Nörotransmiter sistemleri tanımlar.
4- Glutamat ve GABA ile ilgili bilgileri ve buna bağlı hastalıkları tanımlar.
5- Katekolaminleri tanır.
6- Asetilkolin ve serotonini tanır.
7- Sinir sistemi bozuklukları ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olur.
8- Nörofarmakolojide teknikleri bilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 1 24 24
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 3 12
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Öğretim üyesinin ders notları

Ders ile ilgili dosyalar