Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > NÖROFARMOKOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NÖROFARMOKOLOJİ Üçüncü düzey BİY 646 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tercihen Nörofizyoloji veya Nörodejeneratif Hastalıklar ve Epilepsi dersini almış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Merkezi sinir sistemini anlamak, nörotransmitterleri tanımak, mss üzerinde etkili olan ilaçları öğrenmek, mss''in temel hastalıkları ve kullanılan ilaçları bilmek
Dersin tanımı Nörofarmakoloji dersinde sinir sisteminin işleyişinde ilaca bağlı değişiklikler tartışılır. Bu dersin özel odak noktası, ilaçların sinaptik iletim üzerindeki hücresel ve moleküler etkilerinin bir tanımı verilir. Bu ders aynı zamanda nörofarmakoloji çalışmalarında kullanılan tekniklere genel bir bakış sunar.

Dersin içeriği
1- Nörofarmakolojiye giriş
2- Nörobiyolojinin ilkeleri
3- Nörotransmiter sistemler
4- Glutamat ve GABA
5- Katekolaminler
6- Asetilkolin ve serotonin
7- Merkezi Sinir Sistemi Farmakolojisine Giriş
8- Anestezik İlaçlar ve Lokal Anestezik İlaçlar
9- Nöromuskuler Bloke Edici İlaçlar-Santral Etkili Kas Gevşeticiler
10- Nöroleptik İlaçlar-Antidepresanlar
11- Opioid Analjezikler-Antiepileptik İlaçlar
12- Sinir sistemi hastalıkları ve ilaçları
13- Sinir sistemi hastalıkları ve ilaçları
14- Nörofarmakolojide teknikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nörofarmakolojiye giriş hakkında bilgi sahibi olur.
2- Nörobiyolojinin ilkelerini bilir.
3- Nörotransmiter sistemleri tanımlar.
4- Glutamat ve GABA ile ilgili bilgileri ve buna bağlı hastalıkları tanımlar.
5- Katekolaminleri tanır.
6- Asetilkolin ve serotonini tanır.
7- Sinir sistemi bozuklukları ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olur.
8- Nörofarmakolojide teknikleri bilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 1 24 24
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 3 12
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Öğretim üyesinin ders notları

Ders ile ilgili dosyalar