Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZEKİ GÖKALP
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ZEKİ GÖKALP
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ-YÜZE EĞİTİM
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin canlı-çevre-yapı ilişkilerini analiz etmesini, bitkisel ve hayvansal üretim yapılarında iklim faktörlerini kontrol etme esaslarını ve tekniklerini kavramasını, çevre denetim sistemlerini planlamasını, planlama sorunlarına bilimsel çözümler geliştirmesini ve çevre denetiminde yeni gelişmeleri takip etmesini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Tarımsal üretim yapılarında çevre denetimi
|
1- |
Tarımsal üretim yapılarında çevre faktörlerinin bitkiler ve hayanlar üzerindeki etkileri
|
2- |
Hava (ıslak hava, kuru hava, hava kirliliği), sıcaklık (kuru ve yaş termometre sıcaklığı, yoğuşma sıcaklığı) ve nem (bağıl nem ve mutlak nem) kavramları, psikrometri diyagramları
|
3- |
Isı (özgül ısı, duyulur ısı ve gizli ısı), ısı geçişi ve ısı yalıtımı
|
4- |
Tarımsal üretim yapılarında ısı ve nem dengesinin kontrolü ve düzenlenmesi
|
5- |
Tarımsal üretim yapılarında konstrüksiyon özellikleri ve konumlandırmanın çevre denetimi üzerine etkileri
|
6- |
Tarımsal üretim yapılarında aydınlatma gereksiniminin belirlenmesi, doğal ve yapay aydınlatma uygulamaları
|
7- |
Seralarda havalandırma gereksiniminin hesaplanması ve havalandırma sistemlerinin planlanması
|
8- |
ARA-SINAV
|
9- |
Seralarda ısıtma gereksiniminin hesaplanması ve ısıtma sistemlerinin planlanması
|
10- |
Barınaklarda havalandırma gereksiniminin hesaplanması ve havalandırma sistemlerinin planlanması
|
11- |
Barınaklarda ısıtma gereksiniminin hesaplanması ve ısıtma sistemlerinin planlanması
|
12- |
Hayvan barınaklarında gübre idaresi ve atık yönetimi
|
13- |
Saha Çalışması
|
14- |
Makale inceleme
|
15- |
FİNAL-SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE UNSURLARI
|
2- |
TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE DENETİMİ
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
|
|
3- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
|
|
5- |
Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
|
|
8- |
Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
3
|
6
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
6
|
12
|
Kısa sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
2
|
7
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|