Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. TÜLAY BÜLBÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste seminer konuların hazırlığı ve sunumu öğrenciler tarafından yapılır.Konulara ilişkin yerli ve yabancı en az 5 ( ikisi yabancı ) kaynağın okunması ve derse hazır gelinmesi, derse aktif katılma, etkin sunum yapma, verilen ödevlerle ilgili yeterli literatür tarama ve zamanında teslim etmek gerekmektedir.İki hafta seminer hazırlığı için öğrencilere zaman verilir.
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrenciye kadın ve anne sağlığının korunması, yükseltilmesi ve kadına ve anneye özgü fiziksel, psiko sosyal sorunların yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırılması amaçlanır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrenciye kadın ve anne sağlığının korunması, yükseltilmesi amacıyla kadına ve anneye özgü fiziksel, psiko sosyal sorunları yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırır.
|
1- |
Giriş,Tanışma ,Seminer Konularının Dağıtımı
|
2- |
Seminer Hazırlığı
|
3- |
Seminer Hazırlığı
|
4- |
Üreme Sisteminin Yapı ve Fonksiyonları
|
5- |
Gebeliğin Fizyolojisi
|
6- |
Gebelik Sağlığı ve Bakımı
|
7- |
Prenatal Diagnostik Testler
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Doğum Eylemi
|
10- |
Eylemde Ağrı
|
11- |
Postpartum Uyum
|
12- |
Normal Yenidoğan , Yüksek Riskli Yenidoğan ve Bakımı
|
13- |
Komplikasyonlu Gebelik
|
14- |
Komplikasyonlu Doğum Eylemi ve Komplikasyonlu Postpartum
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Üreme organlarının yapılarını tanımlayabilme
|
2- |
Üreme organlarının fonksiyonlarını tanımlayabilme
|
3- |
Gebeliğin fizyolojisini açıklayabilme
|
4- |
Prenatal Diagnostik Testleri sıralayabilme
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
7
|
98
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
200
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Taşkın,L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, VI.Baskı, Ankara,2012.
-Gilbert ve Harmon, Çev.Edt.Taşkın,L., Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum, Palme Yayıncılık, Ankara, 2002.
|
|