Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Cerrahi(doktora) > KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I Üçüncü düzey HEM 550 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. TÜLAY BÜLBÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu derste seminer konuların hazırlığı ve sunumu öğrenciler tarafından yapılır.Konulara ilişkin yerli ve yabancı en az 5 ( ikisi yabancı ) kaynağın okunması ve derse hazır gelinmesi, derse aktif katılma, etkin sunum yapma, verilen ödevlerle ilgili yeterli literatür tarama ve zamanında teslim etmek gerekmektedir.İki hafta seminer hazırlığı için öğrencilere zaman verilir.
Dersin amacı Bu derste öğrenciye kadın ve anne sağlığının korunması, yükseltilmesi ve kadına ve anneye özgü fiziksel, psiko sosyal sorunların yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırılması amaçlanır.
Dersin tanımı Bu ders öğrenciye kadın ve anne sağlığının korunması, yükseltilmesi amacıyla kadına ve anneye özgü fiziksel, psiko sosyal sorunları yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırır.

Dersin içeriği
1- Giriş,Tanışma ,Seminer Konularının Dağıtımı
2- Seminer Hazırlığı
3- Seminer Hazırlığı
4- Üreme Sisteminin Yapı ve Fonksiyonları
5- Gebeliğin Fizyolojisi
6- Gebelik Sağlığı ve Bakımı
7- Prenatal Diagnostik Testler
8- Ara sınav
9- Doğum Eylemi
10- Eylemde Ağrı
11- Postpartum Uyum
12- Normal Yenidoğan , Yüksek Riskli Yenidoğan ve Bakımı
13- Komplikasyonlu Gebelik
14- Komplikasyonlu Doğum Eylemi ve Komplikasyonlu Postpartum
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Üreme organlarının yapılarını tanımlayabilme
2- Üreme organlarının fonksiyonlarını tanımlayabilme
3- Gebeliğin fizyolojisini açıklayabilme
4- Prenatal Diagnostik Testleri sıralayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 7 98
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar -Taşkın,L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, VI.Baskı, Ankara,2012. -Gilbert ve Harmon, Çev.Edt.Taşkın,L., Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum, Palme Yayıncılık, Ankara, 2002.

Ders ile ilgili dosyalar