Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç.Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders evcil hayvanlarda üreme fizyolojisini teorik olarak haftada 2 ders saatinde saat inceleyecetir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, dişi hayvanlarda follikülogenezis, oogenezis, ovulasyon, östrus, seksuel siklusların hormonal mekanizması ve klinik görünümleri, erkek hayvanlarda spermatogenezis, sperma, spermanın dişi genital kanaldaki göçü ve spermatozoonun, kapasitasyonu, fertilizasyonun öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
İnek, Kısrak, Koyun, Keçi, Kedi ve Köpeklerde Üreme Fizyolojisi
|
1- |
Evcil hayvanlarda follikülogenezis – Genel bakış
|
2- |
Evcil hayvanlarda follikülogenezis – Irk farklılıkları
|
3- |
Evcil hayvanlarda oogenezis ve ovulasyon
|
4- |
Evcil hayvanlarda oogenezis ve ovulasyon
|
5- |
Östrus siklusları- Genel bakış
|
6- |
Östrus siklusları- Genel bakış
|
7- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü- İnek
|
8- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü- İnek
|
9- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü - Kısrak
|
10- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü - Kısrak
|
11- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü – Koyun ve keçi
|
12- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü – Koyun ve keçi
|
13- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü – Kedi ve köpek
|
14- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü – Kedi ve köpek
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Evcil hayvanlarda follikülogenezis,
|
2- |
Evcil hayvanlarda oogenezis ve ovulasyon,
|
3- |
Östrus siklusları,
|
4- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü, İnek-Kısrak,
|
5- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü,Koyun-Keçi
|
6- |
Evcil hayvanlarda östrus siklusunun endokrinolojisi ve klinik görünümü, Kedi-Köpek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Morrow D.A., 1986. Current Theraphy in Theriogenology, Saunders Inc., New York
Johnston S.D., Kustritz M.V.R., Olson P.N.S., 2001. Canine and Feline Theriogenology, Saunders Inc., New York
Feldman E.C., Nelson R.W., 1996. Canine and feline endocrinology and reproduction, Saunders Inc., New York
Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.
Kedi ve Köpeklerde Doğum ve Jinekoloji(Ed: Kaymaz,Fındık,Rişvanlı, Köker 2013, Malatya)
Evcil Hayvanlarda Doğum ve İnfertilite (Ed: Alaçam, Medisan, 2010, Ankara)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|