Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KİNETİK |
Üçüncü düzey |
MM 204 |
|
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. RECEP GÜNEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Zeynep Gül Apalak
Doç. Dr. Recep Güneş
Yrd. Doç. Dr. M. Didem Demirbaş
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. Kemal Arslan
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere mekanizmalarda kuvvet etkisini dikkate alarak analiz yapma hakkında bilgi vermek ve mühendislik problemlerini çözmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilere mekanizmalarda kuvvet ve kütle etkisini dikkate alarak analiz yapma hakkında bilgi vermek ve mühendislik problemlerini çözmelerini sağlamaktır.
|
1- |
Maddesel nokta kinetiği
|
2- |
Doğrusal hareket
|
3- |
Eğrisel hareket(Kartezyen, Normal teğetsel koordinatlarda ve Kutupsal koordinatlarda)
|
4- |
İş ve Enerji
|
5- |
İmpuls ve Momentum
|
6- |
Maddesel nokta sistemlerinin kinetiği
|
7- |
Hareket denklemleri; İş ve Enerji, İmpuls ve Momentum
|
8- |
Sabit ve Değişken kütle akışı
|
9- |
Katı cisimler kinetiği: Hareket denklemleri
|
10- |
Ara sınav
|
11- |
İş ve enerji; İmpuls ve Momentum
|
12- |
Maddesel nokta titreşimi
|
13- |
Serbest ve zorlanmış titreşimler
|
14- |
Katı cisim titreşimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Maddesel nokta kinetiğinde; kartezyen, normal-teğetsel ve kutupsal koordinatlarda kuvvet analizi yapabilmek
|
2- |
Maddesel nokta kinetiğinde; iş-enerji ve impuls-momentum konuları hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
Maddesel noktalar sisteminin kinetiğinde; hareket denklemleri, iş-enerji, impuls-momentum, sabit ve değişken kütle akışı konularında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Katı cisim kinetiğinde; hareket denklemleri, iş-enerji, impuls-momentum konularında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Maddesel nokta ve katı cisim titreşimi, serbest ve zorlanmış titreşim konuları hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi kazanmak
|
7- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanmak
|
8- |
Kinetik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanmak
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
4- |
Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
2
|
1
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
2
|
50
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
J.L.Meriam, L.G. Kraige, Engineering Mechanics, Dynamics.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
F. Beer, Engineering Mechanics, Dynamics.
R.C.Hibbeler,Engineering Mechanics, Dynamics.
|
|