Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > KÜLTÜR, SANAT VE KENTSEL MEKÂN
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÜLTÜR, SANAT VE KENTSEL MEKÂN İkinci düzey ŞPL 557 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜZİN YELİZ KAHYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ DR. GÜZİN YELİZ KÂHYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli
Dersin amacı Bu ders öğrenciye kentte yer oluşturma surecini sosyal ve fiziksel bir bütün olarak ele alarak sanat, kültür ve kent arasındaki ilişkileri anlamak ve sorgulatmayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Ders kentsel mekânın üretiminde sanat ve kültür pratiklerini anlamak üzere yapılacak okumalar ve teorik anlatımlarla ilerler. Öğrencilerin üzerine araştıracakları konularla ve tartışmaya açacakları konularla dersin kapsamı zenginleştirilir.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve ders ile ilgili açıklamalar
2- Kenti üreten Aktörler ve kentin Tabandan Organize olması
3- Sanat, Sanatçı, Kültürel pratikler ve Yer oluşturma Süreçleri
4- Kamusal Sanat ve kentsel Mekân
5- Katılımcı Sanat Sosyal pratikler ve yer oluşturma
6- Sokak Sanatı
7- Globalleşen kentte sanat ve Kültür kentsel değişim
8- Kentte kültür ve sanat kümeleri
9- Ara sınav
10- Araştırma
11- Araştırma
12- Araştırma
13- Araştırma
14- (öğrenci Sunumları tartışma
15- Öğrenci Sunumları tartışma
16- Öğrenci Sunumları Tartışma
17- Final Sınavı
18- Bütünleme Sınavı
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kent olgusunu disiplinler arası düzeyde tartışmak
2- Kentsel mekân olgusunu fiziksel ve kuramsal açılardan çözümlemek
3- Eleştirel kültürel söylemlerin verdiği anlayışla kent mekânlarını okuyabilmek
4- Sanat, kültür ve şehir çalışmaları arasındaki güncel tartışmalar hakkında bilgi sahibi olmak.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Artistic Citizenship: Artistry, Social Responsibility, and Ethical Praxis David Elliott, Marissa Silverman, and Wayne Bowman Placemaking: The Art and Practice of Building Communities Lynda H. Schneekloth, Robert G. Shibley

Ders ile ilgili dosyalar