Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜZİN YELİZ KAHYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM ÜYESİ DR. GÜZİN YELİZ KÂHYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
|
Dersin amacı
|
Bu ders öğrenciye kentte yer oluşturma surecini sosyal ve fiziksel bir bütün olarak ele alarak sanat, kültür ve kent arasındaki ilişkileri anlamak ve sorgulatmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Ders kentsel mekânın üretiminde sanat ve kültür pratiklerini anlamak üzere yapılacak okumalar ve teorik anlatımlarla ilerler. Öğrencilerin üzerine araştıracakları konularla ve tartışmaya açacakları konularla dersin kapsamı zenginleştirilir.
|
1- |
Tanışma ve ders ile ilgili açıklamalar
|
2- |
Kenti üreten Aktörler ve kentin Tabandan Organize olması
|
3- |
Sanat, Sanatçı, Kültürel pratikler ve Yer oluşturma Süreçleri
|
4- |
Kamusal Sanat ve kentsel Mekân
|
5- |
Katılımcı Sanat Sosyal pratikler ve yer oluşturma
|
6- |
Sokak Sanatı
|
7- |
Globalleşen kentte sanat ve Kültür kentsel değişim
|
8- |
Kentte kültür ve sanat kümeleri
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Araştırma
|
11- |
Araştırma
|
12- |
Araştırma
|
13- |
Araştırma
|
14- |
(öğrenci Sunumları tartışma
|
15- |
Öğrenci Sunumları tartışma
|
16- |
Öğrenci Sunumları Tartışma
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
Bütünleme Sınavı
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kent olgusunu disiplinler arası düzeyde tartışmak
|
2- |
Kentsel mekân olgusunu fiziksel ve kuramsal açılardan çözümlemek
|
3- |
Eleştirel kültürel söylemlerin verdiği anlayışla kent mekânlarını okuyabilmek
|
4- |
Sanat, kültür ve şehir çalışmaları arasındaki güncel tartışmalar hakkında bilgi sahibi olmak.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Artistic Citizenship: Artistry, Social Responsibility, and Ethical Praxis
David Elliott, Marissa Silverman, and Wayne Bowman
Placemaking: The Art and Practice of Building Communities
Lynda H. Schneekloth, Robert G. Shibley
|
|