Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > İnşaat Mühendisliği > ŞANTİYE TEKNİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ŞANTİYE TEKNİĞİ Birinci düzey İNŞ 404 Zorunlu 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yoktur
Eğitimin dili Turkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SAVAŞ BAYRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SAVAŞ BAYRAM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Haftada iki saat teorik anlatım.
Dersin amacı Dersin amacı; şantiye kurulması, şantiyede kullanılan iş makinaları ile metraj ve keşif işleri hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Şantiye organizasyonu. Şantiye kurulması ve şantiyede kullanılan iş makinaları. Şantiyede iş programları. Metraj ve keşif işleri.

Dersin içeriği
1- İnşaata hazırlık aşamaları
2- Çevresel etki değerlendirme ve sürdürülebilirlik, enerji kimlik belgesi
3- Şantiye mobilizasyonu ve Yönetimi
4- Şantiyede imalat hazırlıkları
5- Şantiyede imalat hazırlıkları
6- Şantiyede imalat hazırlıkları
7- Şantiye iş makinaları
8- Metraj, keşif ve ihale işleri
9- Metraj, keşif ve ihale işleri
10- Metraj, keşif ve ihale işleri
11- Metraj, keşif ve ihale işleri
12- Şantiyede iş programlama
13- Şantiyede iş programlama
14- Şantiyede iş programlama
15- Şantiyede etkili iletişim
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenciler; şantiye yerleşimi, mobilizasyon planları ve aplikasyon hakkında bilgi sahibi olurlar.
2- Bu dersi alan öğrenciler; iş makinaları ve verimlilikleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
3- Bu dersi alan öğrenciler; metraj, keşif ve iş programlama hakkında bilgi sahibi olurlar.
4- ---
5- ---
6- ---
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Ders notları.
Yardımcı Kaynaklar ----

Ders ile ilgili dosyalar