Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya ( Doktora) > SİTOKROM P45O VE NİTRİK OKSİT SENTETAZ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİTOKROM P45O VE NİTRİK OKSİT SENTETAZ Üçüncü düzey VBK 644 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Meryem EREN, Dr. Öğr. Üyesi Meryem ŞENTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Sitokrom P450 ve Nitrik oksit metabolizması hakkında bilgi vermek.
Dersin tanımı Bu ders, Sitokrom P450 ve Nitrik oksit metabolizması hakkında bilgileri kapsar.

Dersin içeriği
1- Sitokrom P450: nomenklatür, sınıflandırma ve katıldığı reaksiyonlar
2- P450 içeren monooksigenaz sistemler: FAD flavoproteinler
3- P450 içeren monooksigenaz sistemler: Ferridoksinler ve Flavodoksinler
4- P450 içeren monooksigenaz sistemler: Sitokrom b5 ve P450 ailesi
5- P450 içeren monooksigenaz sistemler: Nitrik oksidin sentezi ve biyolojik önemi
6- P450 içeren monooksigenaz sistemler: NO redüktaz ve NO sentetaz
7- Sitokrom 450 formları
8- CYP 450 sisteminin indüksiyonu
9- İlaçları metabolize eden enzimlerin indüksiyonu ve klinik gözlemler
10- Sitokrom P450 inhibitörleri
11- Sitokrom P450 elektron transport sistemleri
12- Sitokrom P 450 sisteminin fizyolojik fonksiyonları
13- Sitokrom P 450 sisteminin fizyolojik fonksiyonları
14- Klinikte Sit P450 21 hidroksilaz eksikliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci; Sitokrom P450 mekanizması hakkında bilgi sahibi olur.
2- Nitrik oksit metabolizmasını bilir.
3- Klinikte sitokrom P450 ve NO metaboliması ile ilişkili patolojik bulguları yorumlayabilir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 3 42
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özerol E (1996).Sitokrom P450 Monooksijenaz Enzim Sistemleri. Journal of Turgut Özal Medical Center 3(3):257-275
Yardımcı Kaynaklar Bildik A. (2006) Nitrik oksitin sentezi ve biyolojik önemi. Yüzüncü Yıl Üniv. Sağl. Bil. Derg. 9 (2): 27-32

Ders ile ilgili dosyalar