Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Halk Sağliği (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 İkinci düzey HAS 751 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yüksek lisans tez dönemine geçmiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ARDA BORLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN GÜNAY, PROF. DR. FEVZİYE ÇETİNKAYA, PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK, DOÇ. DR. İSKENDER GÜN, DOÇ. DR. ELÇİN BALCI, YARD DOÇ. DR. ARDA BORLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Tartışma
Dersin amacı Tez konusuyla ilgili eksiklikleri tamamlamak
Dersin tanımı Tez dönemindeki yüksek lisans öğrencilerine verilen bireysel veya küçük grup dersidir

Dersin içeriği
1- Araştırma problemi seçiminde göz önünde bulundurulması gereken faktörler
2- Araştırma projesinin hazırlanması
3- Etik kurul onayı ve kurum izinlerinin alınması
4- Anket hazırlama ve uygulamada dikkat edilecek hususlar
5- Verilerin denetlenmesi
6- Verilerin bilgisayar ortamına aktarılması
7- İstatistiksel analiziler
8- Araştırma raporunun yazımı
9- Bilimsel araştırma ve yayın etiği
10- Bilimsel araştırma raporlarının sunumu
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez öğrencisi, bilimsel araştırma konusunun seçimi
2- Bilimsel araştırmaların planlanması
3- Araştırma verilerinin toplanması
4- Verilerin doğruluğunun denetlenmesi
5- Verilerin bilgisayara aktarılması
6- Uygun istatistiksel yöntemlerin seçimi
7- Araştırma raporunun yazımı
8- Bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeler
9- Bilimsel raporların sunumu
10- konularında bilgi ve beceri kazanacaktır

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak halk sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir.
2- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin toplum sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3- Halk sağlığı ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
4- Halk sağlığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri ve teknik donanım hakkında bilgi sahibidir. Bu araçları ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeleri yapar.
5- Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini halk sağlığı alanında kullanır.
6- Sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip, analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
7- Halk sağlığı alanında yapılan çalışmalarda sık kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi ve beceri sahibidir.
8- Halk sağlığı ile ilgili istatistik yazılımlarını doğru biçimde kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
9- Halkın sağlık sorunlarını, bu sorunların nedenlerini ve çözüm yollarını belirlemek amacıyla, epidemiyolojik araştırmalar planlayabilir, uygulayabilir, verileri analiz edebilir, araştırma raporunu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
10- Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir.
11- Halk sağlığı alanında ekip çalışmasının önemini bilir, ekip çalışmalarına katılır ve bir ekibe liderlik edebilir
12- Halk sağlığı alanı ile ilgili bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve kendi öğrenmesini yönlendirebilir
13- Mesleksel gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini bilir ve uygular
14- En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini halk sağlığı uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
15- Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda strateji ve politikalar geliştirebilir.
16- Halk sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, kaydedilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir
17- Halk sağlığı alanındaki güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
18- Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Sağlık hizmeti sunumu ve bilimsel araştırmalarda etik kurallara uygun davranır.
20- Toplumun sağlık eğitimi ihtiyaçlarını belirleyebilir, bireysel ve grup eğitimi yapabilir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 50 50
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar