Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Biyosistem Mühendisliği > BASINÇLI SULAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BASINÇLI SULAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI Birinci düzey BM 402 Zorunlu 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ ÜNLÜKARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali Ünlükara
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Hasan Ali İrik, İhsan Serkan Varol
Dersin veriliş şekli Slayt sunumu ve problem çözümleri
Dersin amacı Basınçlı sulama sistemlerinin projelendirilmesi
Dersin tanımı Tarla içi su dağıtım sistemlerinden olan basınçlı sulama sistemleri, kapalı borular ile belirli bir basınç altında bitkilerin ihtiyaç duyduğu suyu kök bölgesine uygulayan sistemlerdir.

Dersin içeriği
1- Tarımsal Sulama Sistemleri Planlama Yakalaşımı, Yağmurlama ve Mikro Sulama Sistemleri, Toprak-Su-Bitki İlişkileri
2- Yağmurlama Sulama Sistem Tipleri, Yağmurlama Sulama Planlama Faktörleri
3- Sabit Yağmurlama Sulama Homojenliği ve Etkinliği, Sabit Yağmurlama Sulama Planı
4- Boru Hidroliği
5- Sabit Yağmurlama Sulama Lateral Projelendirilmesi
6- Ana Dağıtım Sistemi Projelendirilmesi
7- Pompa ve Güç Birimi Seçimi
8- Mikro Sulama Sistemlerinin Tipleri ve Bileşenleri, Tıkanma ve Filtreleme
9- Mikro Sulama Sistemleri Planlama Faktörleri
10- Damlatıcı Seçimi ve Projelendirme Kriterleri
11- Mikro Sulama Sistemi Projelendirme Stratejisi
12- Mikro Sulama Lateral Hattı Projelendirilmesi
13- Mikro Sulama Manifold Projelendirilmesi, Mikro Sulama Sistemi Projelendirme Sentezi
14- Basınçlı Sulama Sistemi Seçimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Basınçlı sulama sistem tiplerinin öğrenilmesi
2- Basınçlı sulama sistem bileşenlerinin öğrenilmesi
3- Basınçlı sulama sistem projelendirilme faktörlerinin öğrenilmesi
4- Boru hatlarının projelendirilmesi
5- Pompa ve güç biriminin seçilmesi
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2- Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3- Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5- Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6- Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7- Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Keller J., and Bliesner R.D., 1990. Sprinkle and Trickle Irrigation.
Yardımcı Kaynaklar Giles R.V., Evett J.B., Liu C., 1995. Theory and Problems of Fluid Mechanics and Hydraulics Hoffman G.J., Evans R.G., Jensen M.E., Martin D.L., Elliott R.L., 2007. Design and Operation of Farm Irrigation Systems

Ders ile ilgili dosyalar