Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > DİNLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNLEME Birinci düzey JDE217 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe-Japonca
Koordinatör Öğr. Gör. Dr. Nihan KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Nihan KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu ders öğrencinin dinleme yeteneğini geliştirmeyi ve giriş-orta seviyede dinleme stratejilerini öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin tanımı Dersin tanımı Bu ders Japonların günlük hayatları, kültürleri ve toplumları ile ilgili dinleme pratiklerini içermektedir.

Dersin içeriği
1- Moshi Moshi Kata no Dezain
2- Umikara Tayori Karasu no ka-kochan
3- Tatameru Piano Nihonjin to Kudamono
4- Matsu jikan- Mataseru Jikan Shindo 3
5- Sekai no Junkou Gyuudon no tsukurikata
6- Doraiai Nihon no chihoutoshi
7- Oudanhodou Bentou no hi
8- Ara sınav
9- Konbinitoshokan Migimawari no Tokei
10- Me ni yasashi iro Jyouzu ni naite , sutoresu kaishou
11- Awaodori Fujisan ga Mierutokoro
12- Anime bunka no yushutsu Jyuunishi no hanashi
13- Toukyou o mawaru yamanotesen Donna Kekkon
14- tsuwa o yameta wakamono
15- Yıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Duyulanı anlama kabiliyeti kazandırır ( Orta-Giriş Düzey)
2- Duyulanı yazma kabiliyeti kazandırır ( Orta-Giriş Düzey)
3- Duyulanı çözümleme yeteneği kazandırır( Orta-Giriş Düzey)
4- Dinleme ile konuşma kabiliyeti kazandırır ( Orta-Giriş Düzey)
5- Dinleyerek Japonca Gramer Yapısını kavrar ( Orta-Giriş Düzey)
6- Dinlenilen konu ile ilgili görüşlerini paylaşır.( Orta-Giriş Düzey)
7- Dinleyerek konuşma yeteneği orta-üst seviyeye ulaşır( Orta-Giriş Düzey)
8- Dinlediği konuşmaları yorumlar.( Orta-Giriş Düzey)
9- Günlük yaşamda film, video, müzik gibi alanlarda dinlediğini anlar.( Orta-Giriş Düzey)
10- Günlük yaşamda konuşma ile ilgili sorunlara çözüm bulabilir.( Orta-Giriş Düzey)

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Minna no Nihongo shokyuu 2 Tasuku 25
Yardımcı Kaynaklar Minna no Nihongo shokyuu 2

Ders ile ilgili dosyalar