Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Enerji Sistemleri Mühendisliği (y.l.) > MÜHENDİSLİKTE MATEMATİK METOTLAR I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİKTE MATEMATİK METOTLAR I İkinci düzey ESM 501 Zorunlu 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLŞAH ELDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GAMZE GENÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı ileri düzeyde araştırma yapabilmek için gerekli matematik bilgi ve yöntemlerin verilmesi.
Dersin tanımı Üçüncü mertebeden diferansiyel denklemler,Fourier serileri,Özel fonksiyonlar ve diferansiyel denklemlerin seri çözümleri,Sonlu fark ve sonlu elemanlar yöntemleri.

Dersin içeriği
1- Diferansiyel çözüm, başlangıç ve sınır değerleri problemleri.
2- Özel fonksiyonlar: Faktöriyel Fonksiyon, Beta Fonksiyon Gama Fonksiyonu.
3- Özel fonksiyonlar: Faktöriyel Fonksiyon, Beta Fonksiyon Gama Fonksiyonu.
4- Seriler, Taylor and Mclaurin.
5- Fourier Serileri
6- Adi diferansiyel denklemler ve uygulamaları.
7- Laplace Dönüşümü.
8- VİZE
9- Adi diferansiyel denklemlerin fourier,dönüşümü ve seriler ile çözümü
10- Vektör Fonksiyonları
11- Vektör Fonksiyonları
12- Gradyan.
13- Diverjans
14- Çevrinti
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matris sistemlerini anlama ve çeşitli cebirsel denklemlerin çözümünde gerekli sağlam altyapı.
2- Önemli fonksiyonların ve bunların mühendislik problemlerinin çözümündeki kullanımı ile ilgili sağlam altyapı.
3- Doğrusal olmayan adi diferansyal denklemlere seri çözüm yöntemlerini uygulayabilme becerisi.
4- Kısmi diferansiyal denklemleri değişkenlerine ayırma yöntemleri ile çözebilme becerisi.
5- Kısmi diferansiyal denklemleri uygun integral transform yöntemini seçerek çözebilme becerisi.
6- Doğrusal olmayan denklemlere pertürbasyon teknikleri uygulayabilme becerisi.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 3 6
Ara sınavlara hazırlık 7 5 35
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 5 35
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Karadeniz A.,Yüksek Matematik 3
Yardımcı Kaynaklar Kreyszig, E.,İleri Mühendislik Matematiği

Ders ile ilgili dosyalar