Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. PINAR SAĞIROĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DUYGU PERÇİN RENDERS
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
THEORETİCAL CLASSES AND PRACTİCE
|
Dersin amacı
|
The goals of this course are to teach how to identify most frequently seen bacterial infectious agents and to teach pathogenesis and epidemiology of related diseases
|
Dersin tanımı
|
Epidemiology, microbiologic properties, susceptibilities, pathogenesis of most frequently seen bacteria.
|
1- |
Staphylococci
|
2- |
Streptococi
|
3- |
Enterococci
|
4- |
Listeria
|
5- |
Bacillus anthracis and other Bacillus spp
|
6- |
Diphteroid bacilli
|
7- |
Anaerob gram positive bacteria
|
8- |
E.coli
|
9- |
Klebsiella, Enterobacter, Proteus
|
10- |
Salmonella
|
11- |
Shigella
|
12- |
Pseudomonas spp and other nonfermentative bacilli
|
13- |
Neisseria and Moraxella spp
|
14- |
Anaerob gram negative bacteria
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
The students will be able to identify most frequently seen bacterial infectious agents and understand pathogenesis and epidemiology of related diseases.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
10
|
100
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
8
|
16
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
5
|
10
|
50
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
196
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Manual of Clinical Microbiology, Versalovic J, Carroll KC, Funke G, Jorgensen JH, Landry ML, Warnock DW (editors) 10th ed, Vol:1, ASM Press, Washington DC, 2011.
2. Topley and Wilson’s Microbiology and Microbial Infections. Borriello SP, Murray PR, Funke G (editors), 10th edition, Vol 1-2, Edward Arnold Publishers, UK, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|