Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > TIPTA BİTKİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIPTA BİTKİLER Birinci düzey SEC128 Seçmeli 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ŞENGÜL UYSAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ŞENGÜL UYSAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Tıbbi bitkiler hakkında genel bilgi edinilmesi ve bitkilerin insan sağlığı ile ilişkisinin öğrenilmesi
Dersin tanımı Tıbbi bitkiler nelerdir?, Bitkilerdeki etken maddeler, Bitkisel drogları hazırlama yöntemleri, Bitkilerin insan sağlığı üzerine etkisi, Tıbbi Bitkilerin kullanım alanları nelerdir ?

Dersin içeriği
1- Tıbbi Bitkilerin Tarihçesi,Tıbbi Bitkilerin Kullanılan Kısımları, Temel Kavranlar
2- Bitkilerdeki Biyoaktif Bileşikler(Fenolik bileşikler, alkaloidler ve uçucu yağlar vb.)
3- Bitkisel İlaçların Hazırlanma Şekilleri (Bitkisel çaylar, ekstraktlar vb)
4- Bitkiler ve Sinir Sistemi
5- Bitkiler ve Kardiyovasküler Sistem
6- Bitkiler ve Metabolik Hastalıklar
7- Bitkiler ve Sindirim Sistemi
8- Ara sınav
9- Bitkiler ve Solunum Sistemi
10- Bitkiler ve Boşaltım Sistemi
11- Antienflamatuar Bitkiler
12- Adaptojen Bitkiler
13- Bitkiler ve Deri Sistemi
14- Özel Durumlarda Bitkilerin Kullanımı (Hamilelik, çocuklar ve yaşlı gruplar vb.)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tıbbi bitkilerin tarihçesini öğrenme
2- Tıbbi bitkilerle ilgili temel kavramları öğrenme
3- Tıbbi bitkilerdeki biyoaktif bileşikleri öğrenme
4- Bitkisel drogların hazırlanmasını öğrenme
5- Tıbbi bitkiler ve sistemler arasındaki ilişkiyi öğrenme
6- Tıbbi bitkilerin kullanımı hakkında bilgi edinme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Capasso, F., Gaginella, T. S., Grandolini, G., & Izzo, A. A. (2003). Phytotherapy: a quick reference to herbal medicine. Springer Science & Business Media.
Yardımcı Kaynaklar Capasso, F., Gaginella, T. S., Grandolini, G., & Izzo, A. A. (2003). Phytotherapy: a quick reference to herbal medicine. Springer Science & Business Media.

Ders ile ilgili dosyalar