Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik Uzaktan Öğretim > SENARYO YAZIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SENARYO YAZIMI Birinci düzey URTS 325 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞEGÜL ÇİLİNGİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. AYŞEGÜL ÇİLİNGİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Konferans, Atölye Çalışması
Dersin amacı Dersin Amacı: Senaryonun diğer yazınsal türlerden farlı olduğunu senaryonun dilini öğreterek göstermek; içerik ve biçime ilişkin yöntem ve kurallarını öğreterek birlikte küçük sahneler yazıp üzerinde çalışmak; öğrencinin bu alana yeteneği olmasa, bu alanda çalışmak istemese de bir senaryoyu oluşturmanın aşamalarını, içerik - biçim ilişkilerini, senaryoyu okuma ve küçük değişiklikler yapabilme becerisine sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Sinema sanatında bir filmin oluşturulabilmesi için, kendi sanat cinsine özgü senaryo biçim tercihlerinin, yazım aşamalarının, kurallarının olduğu; içerik - biçim diyalektiği ile parça - bütün ilişkisi gözetilerek bir öykünün dramatize edilmesini ve söyleminin de belirlenerek kâğıt üzerinde gerçekleştirildiği yoğun teknik, sanatsal bir uğraştır

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı, amacı, önemi. Dersin işlenişi ve sınavlar/ ödevler hakkında bilgi. Bir senariste olması gereken özellikler
2- Senaryo- edebiyat ilişkisi ve senaryo roman farkına değinme, görsel düşünme olgusuna vurgu yapma
3- Senaryo ile ilgili kavramlar ve senaryo Tarihçesine değinme
4- Senaryo unsurları I (öykü,zaman, mekan)
5- Senaryo Unsurları II (diyalog, müzik kahraman,)
6- Senaryonun dramatik yapı yaklaşımlarından üç perdeli yapı
7- Üç perdeli yapı ile verilen bir filmin bu unsurlar bağlamında tartışılması
8- Mitoloji ve trajedi ile ilgili temel kavramlar ve bu bağlamda Joseph Campell “Kahramanın Sonsuz Yolculuğu” eserindeki kalıplara değinilmesi
9- Senaryo Aşamaları hakkında bilgi verilmesi
10- Senaryo aşamaları: Sinopsis örnekleri inceleme
11- Senaryo aşamaları: Sinopsis denemeleri
12- Senaryo aşamaları :Tretman örnekleri inceleme
13- Senaryo aşamaları: Tretman denemeleri
14- Ayrımlama senaryosu (içerik ve biçim I)
15- Ayrımlama senaryosu (içerik ve biçim II)
16- Ayrımlama senaryosu (içerik ve biçim III)
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, film yapım sürecinde senaryonun yeri ve önemi hakkında bilgi edinir
2- Senaryonun kendine özgü içerik ve biçim açısından kuralları olduğunu, bu yönüyle diğer yazınsal uğraşlardan ayrıldığını öğrenir.
3- Öğrenci, film yönetim sürecinde senaryonun yeri ve önemi hakkında bilgi edinir.
4- İlgi ve yeteneği ölçüsünde senaryo yazabilecek alt yapıyı edinir.
5- Senaryonun yazım aşamalarını öğrenir, analiz eder, okur.
6- Senaryonun diğer yazınsal uğraşlarla olan ilişkisini inceler.
7- Sinemada anlatı türleri ile senaryo arasındaki ilişkiyi öğrenir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 6 18
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar M. Chion (Bir Senaryo Yazmak), S. Aslanyürek (Senaryo Kuramı), j. Campbell (Kahramanın Sonsuz Yolculuğu) V. Propp (Masal Biçimbilim) R. McKee (Story: Senaryo Yazımının Özü, Yapısı, Tarzı ve İlkeleri), F. Akyürek (Senaryo Yazarı Olmak), vd....

Ders ile ilgili dosyalar