Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEK ÇALGISI VII (KANUN) |
Üçüncü düzey |
MÜZ405.4 |
|
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Türk Müziği Nazariyatı
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DENİZ ERTÜRK DUMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
EMRE ERDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
ÖĞRENCİYLE BİRE BİR UYGULAMALI OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLİR.
|
Dersin amacı
|
KANUN SAZINA HAKİMİYET VE BU SAZIN İCRASINI İLERİ SEVİYELERE TAŞIMAK
|
Dersin tanımı
|
KANUN EĞİTİMİ DERSİ DİĞER TÜRK MÜZİĞİ SAZLARINDA OLDUĞU GİBİ HOCA- ÖĞRENCİ BİRLİKTELİĞİYLE SAĞLANAN BİR DERS OLUP BU SAZIN TÜM YÖNLERİYLE ÖĞRENCİYE AKTARILMASINI GÖZETİLMEKTEDİR.
|
1- |
Anonim Bayati Arap Sazsemaisi
|
2- |
Reşat Aysu Nihavend Sazsemaisi
|
3- |
Refik Fersan Hüzzam Sazsemaisi
|
4- |
Refik Fersan Sultanıyegah Sirto
|
5- |
Refik Fersan Sultanıyegah Sirto
|
6- |
Kemani Sebuh Kürdilihicazkar Longa
|
7- |
Ekol Takipli Taksim Ezberi
|
8- |
Mesut Cemil Nihavend Sazsemaisi ve Udi Nevres Bey Hüzzam Sazsemaisi baraj parçalarıdır. İlaveten yukarıdan seçilecek olan iki eser ile toplamda dört eser zorunlu sınav parçalarını oluşturacaktır.
|
9- |
VİZE
|
10- |
Cinuçen Tanrıkorur Şehnaz Sazsemai Yıldızlı Yaz Akşamları, Reşat Aysu Muhayyer Kürdi Sazsemaisi
|
11- |
Targan, Kanatlarım Olsaydı, Targan Çocuk Havası
|
12- |
Göksel Baktagir Esmer Bakış Hicaz Sazsemai, Ekol Takipli Taksim Ezberi
|
13- |
Dilhayat Kalfa Evcara Peşrev ve Sazsemai baraj parçalarıdır. İlaveten ykarıdan seçilecek olan iki eser ile toplamda dört eser zorunlu sınav parçalarını oluşturacaktır.
|
14- |
FİNAL
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Basit selerin tınlatılmasıyla seslere aşinalık sağlanır.
|
2- |
Türk müziği aralık kavarmının kurgulanmasına yardımıcı olunur.
|
3- |
Türk müziğinin içerisinde barındırdığı ara seslere aşinalık kazandırılır.
|
4- |
Türk müziği ritm unsurları kazandırılır.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
2
|
2
|
4
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
8
|
32
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
4
|
4
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Halil Karaduman method kitabı, Tahir Aydoğdu method kitabı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İsmail Hakkı Özkan
|
|