Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇİN KÜLTÜRÜ I |
Birinci düzey |
ÇDE109 |
Zorunlu |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELMA BAŞKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DİDEM YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Henüz yeni bölümle tanışmış öğrencilere köklü Çin kültürünü konular halinde tanıtmak.
|
Dersin tanımı
|
Dersi veren öğretim elemanı görseller eşliğinde dersi anlatır, öğrencilerle diyalog halinde bilgi paylaşımı sağlanır.
|
1- |
Çin Dili ve Evrimi
|
2- |
Çin'deki Azınlık Uluslar
|
3- |
Çin'deki Düşünce Ekolleri ve Antik Düşünürler
|
4- |
Çin'in Eski Bilim İnsanları ve Dört Büyük Buluş; Kağıt, Matbaa, Pusula, Barut
|
5- |
On İki Hayvan Takvimi ve Uçurtma, Yelpaze, Fener, Yeşimtaşı
|
6- |
Çin'in Eski Devlet Adamları ve İmparatorlar
|
7- |
Çin'in Antik Başkentleri; Xian, Anyang, Luoyang, Kaifeng, Hangzhou, Nanjing, Beijing ve Önemli Şehirler; Hongkong, Macao, Taiwan, Shanghai, Guangzhou
|
8- |
Vize Haftası
|
9- |
Geleneksel Çin Operası
|
10- |
Çin Resim Sanatı ve Kaligrafi
|
11- |
Tang Dönemi Üç Renk Çömlekçiliği ve Çin'in Porseleni
|
12- |
Seçilmiş Ünlü Çin Masalları
|
13- |
Çin'in Çay ve İçki Kültürü
|
14- |
Çin'in Bayramları ve Festivaller
|
15- |
Final Haftası
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Çince karakterlerin ortaya çıkışı ve günümüze kadar uğramış olduğu değişim hakkında bilgi edinecekler.
|
2- |
Çin'de yaşayan azınlık ulusları ve onların dilleri, kültürleri hakkında bilgi edinecekler.
|
3- |
Çin'de bulunan düşünce ekollerini ve bu ekollerin kurucusu olan düşünürleri öğrenecekler.
|
4- |
Dört büyük buluşun ortaya çıkışı ve önemi hakkında bilgi edinecekler.
|
5- |
Çin'in hala kullandığı on iki hayvan takvimi bilgi edinecekler ve Çin kültürü denince akla ilk gelen uçurtma,yelpaze,fener ve yeşimtaşı ile ilgili bilgileri öğrenecekler.
|
6- |
Çin tarihine adını yazdırmış önemli devlet adamları ve imparatorları öğrenecekler.
|
7- |
Hanedanlık tarihine başkentlik yapmış şehirler hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
8- |
Çin'in geleneksel operalarını, bu operaların farklarını ve özelliklerini öğrenecekler.
|
9- |
Çin resim sanatının özelliklerini ve batı resminden farkını, Çin fırça yazısı özelliklerini öğrenecekler.
|
10- |
Çin'in ünlü masallarını öğrenecekler.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
|
15- |
Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
16- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
17- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
18- |
Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
|
|
19- |
Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
|
|
20- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
1
|
5
|
Ödevler
|
1
|
4
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
55
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yang Min, Zhongguo Chuantong Wenhua Tonglan, Zhongguo Haiyang Daxue Chuban She, 2003.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Li Peng Yi, Zhongguo Wenhua Changshi, Gaodeng Jiaoyu Chuban She, 2007.
|
|