Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Doğum ve Jin.(doktora) > ORTODONTİ KLİNİK UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORTODONTİ KLİNİK UYGULAMA Üçüncü düzey ST518 ÖKD 10 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Önceki dönem ortodontik klinik uygulama ve teorik derslerini almak ve sınavlarından başarılı olmak.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. GÖKHAN ÇOBAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET YAĞCI, NİSA GÜL AMUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Osman Yıldız, Arş. Gör. Beyza Yıldız, Arş. Gör.Ela Yüzüak
Dersin veriliş şekli PRATİK VE KLİNİK
Dersin amacı DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNE KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ ORTODONTİK TEDAVİLERİ YAPACAK BİLGİYİ VE KLİNİK BECERİYİ KAZANDIRMAK
Dersin tanımı ORTODONTİ STAJI BOYUNCA ALDIKLARI HASTALARA MALOKLUZYONLARINA UYGUN ORTODONTİK APAREYLERİ LABORATUARDA YAPACAK VE KLİNİKTE UYGULAYIP HASTALARIN TEDAVİLERİNE BAŞLIYACAKLARDIR.

Dersin içeriği
1- ORTODONTİK ÖNLEYİCİ VE DURDURUCU TEDAVİ GEREKLİLİĞİ OLAN HASTALARIN KLİNİKTE MUAYENE İLE TEŞHİS EDİLMESİ
2- HASTALARDAN ÖLÇÜ VE FOTOĞRAF GİBİ KAYITLARIN ALINMASI
3- UYGUN APAREYLERİN LABAROTUARDA YAPILMASI
4- YAPILAN ORTODONTİK APAREYLERİN HASTALARA UYGULANMASI
5- Biomekanik Prensiblerin Öğrenilmesi A)Kuvvet, moment, rezistans merkezi tanımları B)Diş hareketlerinde kuvvet Tipleri C)Rotasyon merkezi ve kuvvet uygulama noktası
6- Maddeler Bilgisi A) Teller B) Simanlar C) Adezivler D) Lehimler E) Punto F) Kaide Plağı maddeleri
7- Karışık Dişlenme Dönemindeki tedaviler A) Sürme rehberliği B) Seri Çekim a. Tanım b. Endikasyon c. Profile etkisi d. En sık kullanılan seri çekim ve ideal endikasyon
8- Hareketli Aygıtlarla Tedaviler A) Önleyici Ortodontik tedaviler a.Ark Boyunu koruma b.Yer tutucular B) Durdurucu ortodontik tedaviler a.Ark boyunun geri kazanılması b.Alışkanlık kırıcılar C) Basit Ortodontik Tedaviler D) Myoterapi
9- Üst Çene Genişletme A) Yavaş Genişletme B) Hızlı Genişletme C) Kortikotomi destekli genişletme 1. Endikasyon 2. Tanım
10- Ortodontide Ankraj A) Tanımı B) Sınıflama C) Ankraj Apreyleri
11- Ağız Dışı Aygıtlar A) Headgearler 1. Servikal 2. Oksipital 3. Kombine 4. Reverse 5. Mandibular 6. J-Hooks B) Chin cap
12- Fonksiyonel Tedaviler A) Tedavinin felsefesi B) Sınıf II ve III olgulardaki uygulamalar C) Aygıtlar
13- Sabit Ortodontik Tedavi Teknikleri A) Edgewise ve Straightwire tekniklerinin genel esasları B) Bu tekniklerin avantaj ve dezavantajları
14- Retansiyon / Pekiştirme
15- Ortodontik Tedavi Komplikasyonları A) Periodontal Sorunlar B) Mine Dekalsifikasyonu C) Kök rezorbsiyonu D) Pulpa hasarları
16- Yarık Dudak Damak Tedavisi A) Embriyoloji B) Etyoloji C) Sınıflama D) Bebeklerde ve erken çocukluk döneminde ortodontik protokoller E) İkinci Tedavi Basamakları
17- Kötü Alışkanlıkların neler olduğunun öğrenilmesi
18- Kötü Alışkanlıkların ağız içi ve ağız dışı bulguları
19- Kötü Alışkanlıklara ne zaman müdahale edilmesi gerekliliğinin öğrenilmesi
20- Kötü Alışkanlıkların tedavisi

Dersin öğrenme çıktıları
1- ÖNLEYİCİ VE DURDURUCU ORTODONTİK TEDAVİLERİN ENDİKASYONLARI KOYABİLME
2- BU TEDAVİLERDE KULLANILAN AYGITLARI LABORATUARDA YAPABİLME
3- BU AYGITLARI HASTALARA UYGULAYABİLME
4- BU TEDAVİLERİ KISA SÜRE DE OLSA TAKİP EDEBİLME
5- KÖTÜ ALIŞKANLIKLARI TEŞHİS EDEBİLME
6- KÖTÜ ALIŞKANLIKLARA NE ZAMAN MÜDEHALE EDİLMESİ GEREKTİĞİNİ BELİRLEYEBİLME
7- KÖTÜ ALIŞKANLIKLARIN TEDAVİSİNDE KULLANILACAK APAREYLERİ TANIMLAYABİLME
8- APAREY HASTAYA TESLİM EDİLDİKTEN SONRA KULLANIMI KONUSUNDA HASTAYA BİLGİ VEREBİLME
9- APAREYİ HASTANIN ORTALAMA OLARAK NE KADAR SÜRE KULLANMASI GEREKTİĞİNİ BELİRLEYEBİLME
10- KULLANILACAK APAREYİN İLAVE TEDAVİ GEREKLİLİĞİNİ ORTADAN KALDIRIP KALDIRAMAYACAĞINI BELİRLEYEBİLME

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 15 4 60
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     121
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı William Proffit--> Contemporary in Orthodontics Thomas M. Graber--> Orthodontics: Current Principles and Techniques Martyn T. Cobourne--> Handbook of Orthodontics Mustafa Ülgen--> Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı)
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar