Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VERGİ CEZA HUKUKU |
İkinci düzey |
HKKG 557 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA UYANIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA UYANIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
ÖRGÜN-ONLINE DESTEKLİ
|
Dersin amacı
|
Türk vergi hukuku içerisinde yer alan vergi kabahat ve suçlarını açıklamak, cezalar hakkında bilgi vermek ve karşılaşılabilecek sorunları çözme becerisi kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Türk vergi sistemi içerisindeki yer alan vergi kabahatleri, vergi suçları, soruşturma ve kovuşturma usulleri ve yaptırımlar.
|
1- |
Vergi ceza hukukunun kapsamı
|
2- |
Kabahat ve suç kavramı, kabahat ve suçlar arasındaki farklar
|
3- |
Vergi kabahatlerinin genel nitelikleri, vergi ehliyeti, ceza ehliyeti
|
4- |
Vergi ziyaı kabahati; orta ve hafif nitelikli fiiller ile cezaları
|
5- |
Vergi ziyaı kabahati; ağır nitelikli fiiller ve cezaları
|
6- |
Usulsüzlük (Genel) kabahatlerinin incelenmesi
|
7- |
Özel usulsüzlük kabahatinin incelenmesi
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Vergi kabahatlerinde birleşme, tekerrür, iştirak
|
10- |
Vergi kabahatleri ve cezalardan kurtulma yolları
|
11- |
Vergi suçları ve cezalarına ilişkin açıklamalar
|
12- |
Vergi suçlarının çeşitleri: Kaçakçılık suçunun kapsamı ve kaçakçılık suçunu oluşturan fiiller
|
13- |
Vergi mahremiyetini ihlal suçu, Mükelleflerin özel işlerini yapma suçu
|
14- |
Vergi suçlarında özel görnüş biçimleri cezayı etkileyen ve sona erdiren haller
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
|
|
2- |
Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
|
|
4- |
Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
|
|
5- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
|
|
6- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
|
|
8- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
|
|
9- |
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
|
|
10- |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
|
|
11- |
Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
|
|
12- |
Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
|
|
13- |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
DOĞAN ŞENYÜZ, VERGİ CEZA HUKUKU, EKİN YAYINEVİ, BURSA 2022.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
MEHMET YÜCE, VERGİ KAÇAKÇILIĞI SUÇU VE YARGILAMA USULÜ, ADALET YAYINEVİ, ANKARA 2021.
YUSUF KARAKOÇ, VERGİ CEZA HUKUKU, YETKİN YAYINLARI, ANKARA 2019.
|
|