Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Alandaki ileri teknolojilere yönelik olmak üzere İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi dallarında temel bilimsel Çalışmalar hakkında fikir sahibi olmak. Bu amaçla bilimsel düşünme yeteneğine sahip, disipliner arası fikirler geliştirebilen, bilgi ve teknoloji üretebilme yeteneğine sahip, girişimci, yenilikçi, yaratıcı genç öğretmen adaylarının yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
İnsan vücudunun anatomisi ve fizyolojisi
|
1- |
Beslenme ve metabolizma
|
2- |
Sindirim Sistemi
|
3- |
Solunum Sistemi
|
4- |
Dolaşım Sistemi
|
5- |
Boşaltım Sistemi
|
6- |
İskelet Sistemi
|
7- |
Kas Sistemi
|
8- |
Dişi Üreme Sistemi
|
9- |
Vize Sınavı
|
10- |
Erkek Üreme Sistemi
|
11- |
Döllenme ve Embriyo Gelişim Süreci
|
12- |
Endokrin Sistem
|
13- |
Sinir Sistemi
|
14- |
Duyu Organları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanları arasındaki ilişkiyi kavramak.
|
2- |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak.
|
3- |
Fen eğitimindeki hedeflere uygun öğretim yöntemlerini seçmek ve uygulamak.
|
4- |
Fen eğitiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlamak ve geliştirmek.
|
5- |
Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirmek.
|
6- |
Fen eğitimi alanında bilimsel süreç becerilerini kullanmak.
|
7- |
Bilimin doğası konusunda bilgi sahibi olmak.
|
8- |
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen ve Teknoloji Programının özelliklerini bilmek ve programı etkin bir şekilde uygulamak.
|
9- |
Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirmek.
|
10- |
Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanımak.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ
|
|
2- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 1
|
|
3- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 2
|
|
4- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 3
|
|
5- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 4
|
|
6- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 5
|
|
7- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 6
|
|
8- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 8
|
|
9- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 9
|
|
10- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 10
|
|
11- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 11
|
|
12- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 12
|
|
13- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 13
|
|
14- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 14
|
|
15- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 15
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
1
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
1
|
4
|
4
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
83
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hamalosmanoğlu, M., (2017), "İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi", Eğiten Yayınları, 2. Baskı, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|