Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Zootekni (yüksek Lisans) > İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ İkinci düzey FBÖ 006 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Alandaki ileri teknolojilere yönelik olmak üzere İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi dallarında temel bilimsel Çalışmalar hakkında fikir sahibi olmak. Bu amaçla bilimsel düşünme yeteneğine sahip, disipliner arası fikirler geliştirebilen, bilgi ve teknoloji üretebilme yeteneğine sahip, girişimci, yenilikçi, yaratıcı genç öğretmen adaylarının yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin tanımı İnsan vücudunun anatomisi ve fizyolojisi

Dersin içeriği
1- Beslenme ve metabolizma
2- Sindirim Sistemi
3- Solunum Sistemi
4- Dolaşım Sistemi
5- Boşaltım Sistemi
6- İskelet Sistemi
7- Kas Sistemi
8- Dişi Üreme Sistemi
9- Vize Sınavı
10- Erkek Üreme Sistemi
11- Döllenme ve Embriyo Gelişim Süreci
12- Endokrin Sistem
13- Sinir Sistemi
14- Duyu Organları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanları arasındaki ilişkiyi kavramak.
2- Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak.
3- Fen eğitimindeki hedeflere uygun öğretim yöntemlerini seçmek ve uygulamak.
4- Fen eğitiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlamak ve geliştirmek.
5- Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirmek.
6- Fen eğitimi alanında bilimsel süreç becerilerini kullanmak.
7- Bilimin doğası konusunda bilgi sahibi olmak.
8- Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen ve Teknoloji Programının özelliklerini bilmek ve programı etkin bir şekilde uygulamak.
9- Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirmek.
10- Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanımak.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ
2- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 1
3- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 2
4- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 3
5- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 4
6- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 5
7- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 6
8- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 8
9- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 9
10- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 10
11- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 11
12- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 12
13- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 13
14- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 14
15- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 15
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 14 1 14
Ara sınavlara hazırlık 7 1 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 4 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hamalosmanoğlu, M., (2017), "İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi", Eğiten Yayınları, 2. Baskı, Ankara
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar