Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SONLU ELEMANLAR |
İkinci düzey |
İNŞ 565 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜSLÜM KILINÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜSLÜM KILINÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta Sunum
|
Dersin amacı
|
Sonlu elemanlar metoduna giriş ve yöntemin yay, kafes sistem, kiriş ve döşemeler gibi yapı elemanlarında uygulanması.
|
Dersin tanımı
|
Sonlu elemanlar methoduna giriş, temel lineer matematik denklemlerini ve matris hesaplarını gözden geçirmek, rijitlik matrisinin yay, kafes sistem çubuklar, kiriş ve döşeme gibi yapı elemanlarında tanımlanması. Sonlu elemanlar yöntemi ile yer değiştirme ve mesnet reaksiyonların hesaplanması. Rijitlik matris boyutları büyük yapı sistemleri çözmek için sonlu elemanlar metodunun bilgisayarda programlanması.
|
1- |
Sonlu elemanlar metoduna giriş ve genel bakış (3 Class Hours)
|
2- |
Lineer matematik denklemlerini ve matris hesaplamalarını gözden geçirme.
|
3- |
Tek boyutlu problemlerde koordinat ve şekil fonksiyonları, eleman rijitlik matrisi, sistemde rijitlik matrislerinin toplanması ve sınır koşullarının belirlenmesi.
|
4- |
Kiriş ve çerçeve sistemler, rijitlik matrisi, sınır koşulları, dikkat edilecek hususlar.
|
5- |
Malzemelerin mekaniği, malzemelerin özellikleri, yer değiştirme-uzama ve gerilme-uzama ilişkisi, gerilme hesabı.
|
6- |
İki boyutlu problemlerde koordinat ve şekil fonksiyonları, eleman rijitlik matrisi, sistemde rijitlik matrislerinin toplanması ve sınır koşullarının belirlenmesi.
|
7- |
Çubuk elemanlardan oluşan düzlemsel kafes sistemlerin sonlu elemanlar ile modellenmesi
|
8- |
Çubuk elemanlardan oluşan uzaysal kafes sistemlerin sonlu elemanlar ile modellenmesi
|
9- |
Kiriş ve çerçeve sistemlerden oluşan yapıların sonlu elemanlar ile modellenmesi
|
10- |
Sonlu Elemanlar Metodu ile Analiz Yapan Paket Programlarda(SAP2000, ABAQUS, ANYSY vb.) Lineer (Doğrusal) Analiz Yapılması
|
11- |
Sonlu Elemanlar Metodu ile Analiz Yapan Paket Programlarda(SAP2000, ABAQUS, ANYSY vb.) Nonlineer (Doğrusal Olmayan) Analiz Yapılması
|
12- |
Bilgisayar programı ile düzlemsel kafes sistemlerin sonlu elemanlar metodu ile modellemesi.
|
13- |
Bilgisayar programı ile uzaysal kafes sistemlerin sonlu elemanlar metodu ile modellemesi.
|
14- |
Bilgisayar programı ile çerçeve sistemlerin sonlu elemanlar metodu ile modellemesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sonlu elemanlar methodu ve temel prensipleri tanıtılacak.
|
2- |
Çeşitli lineer matematik denklemleri ve matris hesapları tekrar edilip uygulanacak.
|
3- |
Mevcut sonlu elemanlar metodunun normal kullanım teknikleri ve esaslari anlatılacak ve geliştirilecek.
|
4- |
Basit elle çözülebilecek problemlerin sonlu elemanlar metodu ile bilgisayarda çözümü sağlanabilecek.
|
5- |
Sonlu elemanlar programlarının elastik katı yapı elemanların analizinde kullandığı analitik metodlar ve işlemler tanımlanacak.
|
6- |
Öğrenciler yapı elemanların modellemesinde SAP2000 veya ANSYS gibi ticari sonlu elemanlar bilgisayar paket programını kullanarak deneyim kazanacaklar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
8
|
8
|
64
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
7
|
7
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Various representative programming schemes will be handed out out in sessions.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Cook, R.D., Malkus, D.S., Plesha, M.E., Witt, R.J. (2002) Concepts and Applications of Finite Element Analysis, 4th Ed., John Wiley & Sons, Inc.
Reddy, J. N. (2000) An Introduction to the Finite Element Method, 2nd Edition, , McGraw-Hill, Inc., NY
O. C. Zienkiewicz and R. L. Taylor, (2000) The Finite Element Method: Volume 1 The Basis, 5th Edition, Butterworth-Heinemann, Oxford.
K. J. Bathe, (1995) Finite Element Procedures, Second Edition, Prentice-Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey.
|
|